Permalänk

Dell error...

Min dell 8400 har under en viss tid ha haft stora problem med att det blir blå skärm och säger Hardware Error Check With Your hardware vendor.

Jag har skickat datorn till dell för att byta hårddisk då de klantarna glömde en fläkt i datorn och sedan dess har det kommit upp dessa blue screens ringde då dell första gången och de sa att de antagligen bara var windows som krashat men det händer hela tiden och det säger att jag skall kontakta försäljaren..

Sedan jag slutade att använda torrent program så har datorn bara haft denna blue screen 1 gång och det är över 6 månader sedan jag slutade använda det.

Jag har formaterat hårddisken och installerat om windows ett 10 tal gånger sedan dess och de kommer fortfarande inte upp så det är inte windows.

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte vad du menar. Försök omformulera dig till något mer sammanhängande.

Först skriver du att du får bluescreens hela tiden. Längre ner skriver du att de inte kommer upp längre (möjligen 1 gång på de senaste 6 månaderna?).

Har du problemet fortfarande eller inte?

Fläkten de glömde i datorn, låg den löst och flög omkring? Slog den sönder något? Var det deras fläkt och de tog tillbaks den?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jo har problemet fortfarande men det kommer bara då jag belastar datorn med lite tyngre arbetsuppgifter som t.ex. Photoshop CS3 eller Battlefield 2.Blå skärmarna kommer mer sällan då jag inte överbelastar datorn. exempelvis brukade jag skicka filer via msn eller bittorrent så vid hastigheter på 500kb/s upp samt ned så brukade datorn få blåskärm.

Dom glömde inte att stoppa in fläkten men de glömde att koppla ihop kablarna vilket gjorde att datorn blev överhettad och hårddisken enligt infopappret "smälte". De bytte hårddisk så jag fick 500gb (250 extra p.g.a deras misstag) samt en ny bättre fläkt.

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Hedersmedlem

Om hdd:n "smälte" skulle jag inte för ett ögonblick vilja ha resten av datorn, för då borde andra grejjer också vara paj =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Enligt Dell Support så skall alla problem vara åtgärdade.

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju vara Satakopplingen dom fått sig en smäll, eller att kabeln är glappig eller kass.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)