Permalänk

Bra guide - Foto

Hej,
beställde tillslut en Panasonic DMC-FZ28. Är fortfarande osäker på huruvida det skulle blivit Pentax X70'n istället eller inte, men skitsamma, får släppa det nu!
Min förra kamera är en gammal Nikon Coolpix 3100, så det bör väl förhoppningsvis bli en viss uppgradering i alla fall.
Jag har aldrig använt mig av en kamera med inställningar som slutartider, ljusstyrka samt "ISO" osv, och tänkte plugga på lite nu dagarna innan skiten kommer. Till min fasa upptäckte jag att sweclockers inte har en sådan guide!
Skulle därför behöva tips på någon bra nybörjarguide (gratis). (Har googlat en del, men hittar inte det jag söker :S)

Tack på förhand!

mvh

GeneralKyckling

Permalänk
Medlem

fotosidan.se

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

deviantart.com tutorial > Photograph del finns nog en del. Men som ovan nämde så funkar fotosidan.se

Annars kan du ju även ladda hem manualen från tillverkans hemsida om det går eller vänta och läs manualen när den kommer för att få lite hum om hur det fungerar osv.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=554799
kanske är något

Permalänk
Permalänk
Medlem

BloggOmFoto.se - En kille i Stockholm som har gjort en egen "fotoskola", och för närvarande håller han på att skriva om makrofoto.

Rekommenderas varmt då jag själv hängde mycket i hans fotoskola när jag var grönis.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Man tackar för alla tips! "Bloggomfoto.se" läser jag just nu. Härligt lätt att förstå.

mvh

GeneralKyckling