Åsikter om Inet vs. Dustin?

Permalänk
Medlem

Har bara handlat på Dustin en gång, och då har det varit dyrt och segt (och fick dessutom fel vara!)

Numera handlar jag bara på Inet och har lagt femsiffriga belopp på inköp där bara de senaste två åren. I den senaste beställningen ingick även ett tangentbord som gick sönder efter bara två dagar. Jag lämnar genast in en RMA via inets mycket smidiga webbaserade formulär och får svar någon dag efteråt att det bara är att skicka in.

Jag skickar paketet med tangentbordet på en fredag den 17de. får ett mail efterföljande tisdag att de mottagit paketet och ännu ett på onsdagen att de nu skickat en ny produkt som utbyte eftersom att det konstaterades att det var fel på det. paketet ankommer till min ICA butik tisdagen den 28de och allt är i sin ordning.

Det som tog tid var alltså postens hantering, eftersom att jag bodde i de norra regionerna i vårat avlånga land vid detta tillfälle. Paketet var inte ens hos Inet ett helt dygn. Jag fick ett sprillans nytt likadant tangentbord och allting är i sin ordning, jag kan inte se hur det hade kunnat bli mycket bättre?

Nu la jag en del tid på att skriva en ordentlig felbeskrivning, och jag tror att det hjälpte en hel del, är bra att tänka på sådant vid en eventuell RMA eftersom att det hjälper vid butikens egen felsökning om de har en bra vägledning att gå efter vad som kan vara fel.

Jag rekommenderar Inet varmt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Avstängd

SweZor: Intressanta erfarenheter du delar med dig av.:) Som det verkar så verkar bägge affärerna lika bra om man ska tro andra Sweclockare i denna tråden.:) Jag tror att jag har bestämt mig för vilken butik det blir.:);)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

det var helt nyt, var trasigt när jag fick det, DOA

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

kalle@anka: Låter ju inget vidare.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var närmast övertydlig då jag la en stor lapp åt båda sidor vad felet gälde embalerade som en gnu osv... Nej det var bara kass service av Inet i mitt fall, men du kanske slapp verkstaden (lyckost).

De lyckades också med bedriften att A: packa för dåligt eller B: trampa eller liknande på fronten då den var kraftigt böjd i ena hörnet när jag fick den förutom problemet som var innan (såg inga skador på paketet så det lutar åt B).

Inet är dock snabba och billiga, det kan jag inte ta ifrån dem.

Permalänk

dom kanske är biliga för att dom anstäler idioter med låg lön

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

He he ;):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

ASER: Mjio jag slapp verkstaden^^ Jag köpte ett 2 DDR ram minnen av dom á 1GBx2. Är nöjd med snabbheten som jag fick dom på:) Att jag bor "granne" med postombudet gör det hela inte alls sämre^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Det blir Inet som jag kommer bli kund hos.:) Efter NASEBULTEN,s och SweZor,s texter så kommer jag att bli kund hos Inet.:) Skulle de strula vilket jag tvivlar på så kommer jag att skutta över till Dustin.;)

Tack alla för era svar.:)

/En tacksam Enkrona... ^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hur resonerar du då?
Inet har ju fått mest dålig kritik i tråden

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Aldrig haft några problem med varken Inet eller Dustin.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett är väl rätt bra på support också har jag för mig. Var ett tag sedan jag hade något problem där dock (eller handlade något större).

Permalänk
Avstängd

ODDNAME: Jo jag vet men jag valde att gå en medelväg då en i tråden sa att han alltid kollade med Inet först då de var billigare än Dustin. Och jag har beställt från Inet nu med vilket gick väldigt snabbt, så det var en kompromiss.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!