Permalänk

updatera virusskydd+hem nätverk

Hej, nu är det så att jag har försökt att installera F-secure och Panda antivirus 2008 på min mammas dator och det går bra att installera m.m men när jag ska uppdatera virusprogrammen så står det att jag inte har någon internet uppkoppling.
Funderar på om det kan ha med nätverksgruppen att göra, tror jag har så hennes dator får internet från min eller något liknande :S

Jag har Windows 7 och panda Antivirus Pro 2009 på min dator och morsan har min gamla dator med windows xp.

Vad kan det vara för fel eftersom att det inte går att uppdatera?
Stod något om error 502 i panda också kan jag tillägga!

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

Glömde skriva att routern som vi använder är en Zyxel P-320W om det spelar någon roll.

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

Dum fråga kanske, men funkar det att surfa?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Dum fråga kanske, men funkar det att surfa?

Nej då! Glömde bort att skriva det, men ja, det fungerar att surfa på nätet!

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

Ingen som vet vad det kan vara? :/

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Medlem

prova att avinstallera F-Secure, uppdatera panda klart för att sedan installera F-Secure igen..
Hade liknande problem med svärmors burk fast där är det Vista istället..
Funka för mej....

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerqer
prova att avinstallera F-Secure, uppdatera panda klart för att sedan installera F-Secure igen..
Hade liknande problem med svärmors burk fast där är det Vista istället..
Funka för mej....

Men jag har avinstallerat f-secure och testat o installera+updatera panda, men det fungerar inte :S

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

Kom igen då, någon måste veta..

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

...?

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Vila i frid

Bumpa på du... F-secure och Panda är väl inte vad sweclockare brukar köra med. Det är det första jag plockar bort från problemburkar, inklusive Norton/Symantec + allt vad brandväggar heter förrutom Windows inbyggda och installerar sen enbart Avast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Bumpa på du... F-secure och Panda är väl inte vad sweclockare brukar köra med. Det är det första jag plockar bort från problemburkar, inklusive Norton/Symantec + allt vad brandväggar heter förrutom Windows inbyggda och installerar sen enbart Avast.

Okej, får testa med Avast då xD

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB