Skicka över en bild till annandator automatiskt?

Permalänk
Medlem

Skicka över en bild till annandator automatiskt?

Halloj! Jo jag sitter och 3d modellerar mycket. Har en liten fråga, Finns de något sätt säg jag sitter vid min huvud dator hela tiden och laddar ner refrencebilder och så.

Finns de något program som tex man högerklickar på filen och väljer "Visa på laptopen". Har nämligen min laptop brevid mig som är ansluten i samma nätverk. Vill kunna få upp bilderna där, just nu har jag en delad mapp men är lite sådär. Kanske ett program som kopierar filen och skickar den just till den delade mappen skulle också fungera.

Så vad har ni för några förslag?

//Simon

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna lägga in destinationsmappen i "Skicka till" när man högerklickar på en fil, men sedan vet jag inte riktigt hur man kan lösa det för på laptopen så vill du säkert se den senaste överförda bilden. Något bildvisningsprogram som listar alla filer och sedan alltid visar senaste inlagda? Vad nu det skulle kunna vara för program.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Borde man inte kunna lägga in destinationsmappen i "Skicka till" när man högerklickar på en fil, men sedan vet jag inte riktigt hur man kan lösa det för på laptopen så vill du säkert se den senaste överförda bilden. Något bildvisningsprogram som listar alla filer och sedan alltid visar senaste inlagda? Vad nu det skulle kunna vara för program.

Tack tänkte inte på de där, fungerar ju ganska bra. tack.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Om man trycker på datum rubriken i explorer så sorteras bild mappen på laptopen efter dina önskningar. Går att höger klicka på kolumn namnen och lägger till datum kolumnen etc om den inte finns eller blir som du tänkt. Vet inte om ny inlagda bilder fortfarande hamnar längs ned som i XP tills mappen laddas om eller om det sorteras automatiskt.

Du måste nog fortfarande öppna de senaste bilderna manuellt men du kan åtminstone se de i explorer lite lättare.