Permalänk

Webhotel med RoR, php safemode off

Behöver en webhost som har stöd för ruby on rails, php med safemode off för att använda som utvecklingsplattform (sandlåda ).

Några tips eller länkar? Det enda jag fick upp med en sökning på ruby on rails var en tråd från 2005.

Gärna bra med utrymme, mysql och framförallt snabb. Gärna billig.

Permalänk
Medlem

Re: Webhotel med RoR, php safemode off

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
Behöver en webhost som har stöd för ruby on rails, php med safemode off för att använda som utvecklingsplattform (sandlåda ).

Några tips eller länkar? Det enda jag fick upp med en sökning på ruby on rails var en tråd från 2005.

Gärna bra med utrymme, mysql och framförallt snabb. Gärna billig.

Har du inga nördvänner?

Permalänk
Medlem

Re: Webhotel med RoR, php safemode off

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
Behöver en webhost som har stöd för ruby on rails, php med safemode off för att använda som utvecklingsplattform (sandlåda ).

Några tips eller länkar? Det enda jag fick upp med en sökning på ruby on rails var en tråd från 2005.

Gärna bra med utrymme, mysql och framförallt snabb. Gärna billig.

Visserligen använder jag inte RoR. men däremot är mitt val av språk PHP.
Jag har i flera år använt Cliche Hosting.
http://www.cliche.se

Riktigt bra priser och snabb support.

Sedan tror jag du kan glömma det där med safemode off. Ingen vettig hosting leverantör kör med det.

Förutom möjligtvis om du köper en egen server där du får husera fritt.

På delad hosting server innebär safemode off för stora säkerhets risker.

Tjena Tjong Pang.....

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter ett webhotell, till ett mindre projekt där kostnaden är avgörande.

chliche verkar ju till en början som ett billigt alternativ men stör mig något enormt på hur dom presenterar sina priser:

1. billiga månadskostnader men en "etableringsavgift".
Etableringsavgiften för ett gamma-konto motsvarar ungefär 2 årsavgifter.
Så utslaget på en kortare tid så blev det helt plötsligt dubbelt så dyrt.

2. enda valen är "nyregistrera" eller "flytta" domän.
Dom ska ha 175:- för att flytta en domän? WTF?
Jag är fullt kapabel att logga in och ändra mina dns-servers själv. Förstår inte vad dom ska "göra" för att flytta?

Så, "gamma" för 6,25:- i månaden, 75:- per år, blir på 2 år
75+75+125+175 / 2 = 225:- per år, 18,75:- per månad.

Inte riktigt samma sak som 6,25:- per månad.

Nu säger jag dock inte att 18,75:- per månad är ett saftigt pris, men vad jag stör mig på är att dom skriver ut ett pris per månad som sedan ändras drastiskt av massa extra idiotiska avgifter.

För att gå lite mer ontopic så kör manufrog.com safemode off.
dock verkar dom inte köra RoR längre
http://forum.psychofrog.se/index.php?showtopic=766

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Jag letar också efter ett webhotell, till ett mindre projekt där kostnaden är avgörande.

chliche verkar ju till en början som ett billigt alternativ men stör mig något enormt på hur dom presenterar sina priser:

1. billiga månadskostnader men en "etableringsavgift".
Etableringsavgiften för ett gamma-konto motsvarar ungefär 2 årsavgifter.
Så utslaget på en kortare tid så blev det helt plötsligt dubbelt så dyrt.

2. enda valen är "nyregistrera" eller "flytta" domän.
Dom ska ha 175:- för att flytta en domän? WTF?
Jag är fullt kapabel att logga in och ändra mina dns-servers själv. Förstår inte vad dom ska "göra" för att flytta?

Så, "gamma" för 6,25:- i månaden, 75:- per år, blir på 2 år
75+75+125+175 / 2 = 225:- per år, 18,75:- per månad.

Inte riktigt samma sak som 6,25:- per månad.

Nu säger jag dock inte att 18,75:- per månad är ett saftigt pris, men vad jag stör mig på är att dom skriver ut ett pris per månad som sedan ändras drastiskt av massa extra idiotiska avgifter.

För att gå lite mer ontopic så kör manufrog.com safemode off.
dock verkar dom inte köra RoR längre
http://forum.psychofrog.se/index.php?showtopic=766

Jag hade inga större problem med att begripa Cliches priser.
Du låter lite gnällig.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
För att gå lite mer ontopic så kör manufrog.com safemode off.
dock verkar dom inte köra RoR längre
http://forum.psychofrog.se/index.php?showtopic=766 [/B]

Har ett konto där men tyvär är ju deras servrar på tok för långsamma nu för tiden, annat var det förr!

Permalänk
Medlem

Jag kör med en virtuell server från GleSYS. Riktigt smidigt och bra kundservice. Speciellt om du kan/vill lära dig Linux med!

Som bonus kan du ju använda den till allt möjligt som ventrilo-server och liknande!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

www.admax.se

Har en virtuell server av dessa och man får super mycket för pengarna.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Jag kör med en virtuell server från GleSYS. Riktigt smidigt och bra kundservice. Speciellt om du kan/vill lära dig Linux med!

Som bonus kan du ju använda den till allt möjligt som ventrilo-server och liknande!

Det såg ju väldigt lockande ut med egen virtuell server för 79kr i månaden. Frågan är ju dock hur långt 128mb räcker om man kör både php med någon wordpress-site och Ruby on rail-applikationer.

Lite jobbigt blir det dock att sätta upp systemet jämfört med färdiga lösningar men å andra sidan är man ju inte låst vid vissa features. Hmm, detta skall funderas på, behöver ett nytt hotell nu.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes

Sedan tror jag du kan glömma det där med safemode off. Ingen vettig hosting leverantör kör med det.

Förutom möjligtvis om du köper en egen server där du får husera fritt.

På delad hosting server innebär safemode off för stora säkerhets risker.

Tjena Tjong Pang..... [/B]

safe_mode är ett dåligt val av säkerhet. Man måste säkra upp på andra sätt istället.

safe_mode är tom borttaget från PHP6.

Taget från php.net:
The PHP safe mode is an attempt to solve the shared-server security problem. It is architecturally incorrect to try to solve this problem at the PHP level.

Permalänk
Medlem

Binero har safe_mode avaktiverat och de är super, snabb support, schysta avtal och tydliga i sina gränser. Men de stödjer inte längre Ruby. Just därför tittar jag lite på VPS. Men jag har ingen vana av att konfigurera skarpa webbservrar, men det borde ju finnas gott om guider för det med.

Frågan är debian eller ubuntu. Jag är van med Ubuntu från desktop, och jag har hört en del som kör Ubuntu i skarpa servrar så stabiliteten kanske itne är någon fara. Det är ju inga livsviktiga sidor jag hostar ändå.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

www.Sajthotellet.com har alla dina behov!

Dina krav du ställer kan dom med bara några klick skräddarsy ditt konto efter dina behov. Och det kostar lite mera men det ingår telefonsupport vilket de inte gör på många webbhotell.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Webhotel med RoR, php safemode off

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Visserligen använder jag inte RoR. men däremot är mitt val av språk PHP.
Jag har i flera år använt Cliche Hosting.
http://www.cliche.se

Riktigt bra priser och snabb support.

Sedan tror jag du kan glömma det där med safemode off. Ingen vettig hosting leverantör kör med det.

Förutom möjligtvis om du köper en egen server där du får husera fritt.

På delad hosting server innebär safemode off för stora säkerhets risker.

Tjena Tjong Pang.....

Som sagt, safemode är falsk säkerhet och slängs ju bort i 6.0

SuExec, suphp eller php-fpm eller andra betallösningar finns