Klockade HD4890 lite för mycket, Bild försvann..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bariz
jag startade datorn nyss med båda korten och winflash ( atiflash funkade inte med mitt 64bit os tydligen ) winflash hittade mitt 4890 fast med ett helt mysko namn. försökte flasha men den sa att den inte matshade med något sk*t. har du nån anning om var ja kan hitta atiflash med 64bit os stöd?

Förstod du vad jag menade nu då? Du hade ju fått instruktioner tidigare att starta med båda korten och då tog jag för givet att du förstod det men tydligen inte.

Vad jag ville veta bara var om windows ens hittade ditt kort och det gjorde det tydligen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara så här grabbar.

NI E BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST.
ALLTSÅ JA E SÅ JÄÄÄÄVLA GLAD ATT DET INTE ÄR SANT..

ursäkta språket. 4890n flyter på som bara den. efter nästan 2 timmars flashade hit o dit fick ja kortet o funka

Snacka om att man inte behöver skicka tillbaks den nu. ALLA SVAR uppskatas så mycket.

Nu ere bara o lira livet ur den innan den ens får för sig o dö igen..

MVH

Permalänk
Medlem

kanske bara var en misslyckad flash då eller?

sånt märks väll inte föräns man rebootat?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nej, När ja flashade om den till ett asus kort så kunde ja använda program som inte gick o använda med ett xfx kort.

Vet faktist inte .

Permalänk
Medlem

Men rebootade du din dator efter du flashat och fick det och fungera eller va det första rebooten efter flasningen som den dog? Om så var fallet lär det varit flasningen du klantade till...

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt att det löste sig, men man kan ju säga att du "glömde" att ange rätt så viktig information, för flasha graffe gör man ju inte var dag?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

mrfisse.

Så fort ja flashade den stog det att ja skulle rebota för att flashningen skulle gå igenom. gjorde det och kom enda in i windows och ändrade volt, clockade och testade lite 3dmark i nån timma. efter nån timme när ja skulle starta om datorn för andra gången vart det problem.

Jalle64 . ja va så frustrerad och lost att ja glömde bort det helt själv ja med