Permalänk

Ny data krånglar

Tja nu är det så att jag har köpt en ny data. Jag installera xp och det funka fint men så såg jag att jag hade gjort en miss med hdd partition och var tvungen att installera om xp. så det gjorde jag men nu så efter ett par laddningar så står det "Fake Setup call himself insteade original"setup.exe".-setup abort!"

Och jag kommer inte ur det startar jag om datan så laddar den bara igen och så kommer samma skyllt. Jag kommer in på setup men kan inte hitta ngt där.

Så om någon har nån aning om vad det kan vara för fel så skulle det vara välldigt nice om ni sa det :. Tack

Permalänk
Medlem

DatOR, DatAN är saker som du har på hårddisken.
Startar du om DATAN så pratar du om att starta om ett program.

Gå in i bios och ställ in bootordningen så att CD/DVD står före hårddisken.
Ha bara 1 hårddisk och 1 CD/DVD (USB minne) när du installerar.
Starta datorn från Windows skivan.
Formatera och installera om Windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vfrolunda
Tja nu är det så att jag har köpt en ny data. Jag installera xp och det funka fint men så såg jag att jag hade gjort en miss med hdd partition och var tvungen att installera om xp.

Vilken "miss" gjorde du med partitionerna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vfrolunda
...men nu så efter ett par laddningar så står det "Fake Setup call himself insteade original"setup.exe".-setup abort!"

Nå, har du ringt honom istället för originalet? Vad sa han?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro