Asrock ion330 vs point of view sydney?

Permalänk
Medlem

Asrock ion330 vs point of view sydney?

ska köpa en burk som man kan ha som mediacenter och då har jag fått beslutsångest om vilken ja ska köpa? vilken tycker ni?
båda är ju ganska lika förutom

asrock har
instant boot (4sek starter)
inte lika stor

pov sydney har
5.25 läsare (lite billigare att byta till blu-ray)
3.5 hdd (billigare att byta till större)
koaxial
inbyggt nättagg
dvi (halv onödigt kommer bara att köra med hdmi)
pci port (kommer nog aldrig att använda den)
esata

pov syney verkar ha inbyggd rf så man kan ha en fjärrkontroll till den, har då inte hittat nått om att asrocken har de.

vilken tror ni är bäst att köpa?

Permalänk
Medlem

Om ett Asus Xonar HDAV funkar (och får plats) blir det en Sydney utan att tveka för egen del.
Förutsatt att datorn inte låter som en skördetröska.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

ok de borde nog gå för datorn är ju ganska lång, ska va om dvd kanske är i vägen.
är bara synd att det är så högt pris på dom bra ljudkorten.

nån som ha nått tips på vad man ska ha för mjukvara på datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke007
nån som ha nått tips på vad man ska ha för mjukvara på datorn?

Linux och XBMC verkar poppis på atom-burkarna.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

den ha ju inte kommit ut än. och är ju bara 250gb hdd.

Permalänk
Medlem

Asrock va ju ljusår snyggare än POVen, jag klipper en Asrock när jag ser nån beggad på blocket !

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk

Jag skulle vilja veta hur mkt den låter eller om det är värt att bygga en egen baserad på ett passivt kylt Zotackort. Användarna på Silentpcreviews forum verkade tycka att den lät för mkt iaf och det verkar ju inte så trevligt (jag pratar om asrock burken nu).

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk

Skrev i en annan tråd först men hittade sen denna. Vore snällt om ni kunde hjälpa mig:)!

Hej!

Jag har ett tag funderat på att skaffa en laptop, men nu lutar det mer åt en billigare variant av en HTPC.

Jag ska ha den till att köra bredbandet trådlöst och streama tex SF-anytime, fotbollsmatcher etc. Kort och gott surfa o sen kunna spela en o annan film. Eftersom jag har PS3 är inte blue-ray något måste. Att surfa och göra lite enklare grejer som att köra spotify och musik etc från den.

Eventuellt att kunna spela Football manager 2010, men absolut inget måste.

Jag har hittat två billiga maskiner, skulle med er hjälp vilja ha den som passar mina behov bäst och som är mest prisvärd.

NVIDIA ION - Point Of View Mobii Sydney
http://www.netonnet.se/art/dator/st...iew-MobiiSydney(125678,3012)

Asrock 330HT
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513793

Som ni kanske läste är det viktigt att jag kan koppla in mitt trådlösa bredband, fungerar det med dessa HTCP-maskiner??

Permalänk

Hur många hårddiskar kan man trycka in i de modeller som det har pratats om här + är där "stötdämpare" till hårddiskarna?

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Medlem

kör med den till streeming istället,så slipper du föra över filer o sånt.
xbmc läser direkt ur rarfiler så man behöver inte sitta o packa upp etc..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...