Permalänk
Medlem

AMD, ddr3 på inet?

Varför skriver Inet på sin hemsida, "AM3, DDR3" som underkategori för just AM3-sockeln?

https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/socket-am3-d...

Permalänk
Medlem

kanske för det ska va lättare att hålla koll på vilka minnen som e kompitabla? vettifan egentligen men jag gissar på det haha

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

De är väl trötta på alla återköp pga av fel minnesstandard kanske.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Orsaken till detta står i inet.se tråden. Om ni inte vet var den är så sök på "inet.se" i forumet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Gu va skönt, inte lika lätt att folk gör felköp.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Gu va skönt, inte lika lätt att folk gör felköp.

+1 haha

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
De är väl trötta på alla återköp pga av fel minnesstandard kanske.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NP_M
Varför skriver Inet på sin hemsida, "AM3, DDR3" som underkategori för just AM3-sockeln?

https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/socket-am3-d...

Skulle tro det. Jag är en av de som lurat mig på deras gamla menysystem. När man ser AM3 kan det gå lite fort att trycka på KÖP-knappen ibland. Nu bör man inte kunna göra fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
+1 haha

Tack, men va vad det roliga? *Förvirrad*

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Orsaken till detta står i inet.se tråden. Om ni inte vet var den är så sök på "inet.se" i forumet.

Jävligt konstruktivt att be mig leta igenom en tråd på flera hundra inlägg när du sitter inne på svaret, men tack för tipset

Det jag inte förstår är att de skriver ddr3 när det finns am3-moderkort med ddr2, ?

Permalänk
Avstängd

Jag kan ju ha fel, men AM3 moderkort finns bara med DDR3 men moderkort för AM2+ stödjer AM3 processorer.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870