Nvidia skjuter upp styrkretsar för Intel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du hade ju kunnat stänga av den inbyggda brandväggen på moderkortet istället bara? Om det nu var den funktionen som fanns på dina kort. Lite underligt att PS/2-portarna är döda, kopplade du i och ur möss/t-bord under drift?

Jag tycker inte det låter som fel pga Nvidia nödvändigtvis, utan dålig läsning av manual samt eventuellt korslutning av portarna vid anslutning av PS/2-prylar under drift. =/

Oops, hehe denna gång var det garanterat skit bakom spakarna måste jag erkänna när du skriver det.

sladden till TGB och mus pluggades i efter att katterna varit bakom datorn, så där har vi felet, men upptäckte inte det på ett bra tag för jag bytte till USB samma dag, felet märkte jag när jag skulle in på BIOS och USB TGB ville inte fungera så jag testade med PS/2 och det fungerade inte heller, testade TGB i gamla datorn med MSI moderkortet och där fungerade det inte heller, så jag har väl gjort samma fel där.

Dock brandväggen har jag för mig att jag stängde av i windows miljö, gör man det i BIOS? (värt att testa)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Oops, hehe denna gång var det garanterat skit bakom spakarna måste jag erkänna när du skriver det.

sladden till TGB och mus pluggades i efter att katterna varit bakom datorn, så där har vi felet, men upptäckte inte det på ett bra tag för jag bytte till USB samma dag, felet märkte jag när jag skulle in på BIOS och USB TGB ville inte fungera så jag testade med PS/2 och det fungerade inte heller, testade TGB i gamla datorn med MSI moderkortet och där fungerade det inte heller, så jag har väl gjort samma fel där.

Dock brandväggen har jag för mig att jag stängde av i windows miljö, gör man det i BIOS? (värt att testa)

Shit happens.

Jag har själv aldrig suttit med ett Nvidia-mobo som haft inbyggd brandvägg men jag gissar att den styrs ifrån BIOS. Bör gå att hantera den från operativsystemet med Nvidias mjukvara tycker jag.