ASUS P7P55D S1156 USB3 & SATA3 fråga

Permalänk
Avstängd

ASUS P7P55D S1156 USB3 & SATA3 fråga

Har någon köpt ett av dessa moderkort?

Som jag förstått det så ska det följa med ett instickskort för USB3 & SATA3, finns dessa instickskort med i lådan redan idag eller är de inte lanserade än?

Eller måste man köpa dessa separat?

Om jag inte ska överklocka eller använda SLI räcker det med P7P55D eller borde jag ta ett PRO det enda jag vill av ljudkortet är att det ska ha en optisk (toslink) utgång.

Tacksam för snabba svar då jag redan har CPU o minnen hemma dessa är förövrigt CoreI7-860 och G.skill Ripjaws 2000MHz.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

Tror inte att det följer med några instickskort som det är nu. Jag har beställt ett p7p55d och kan inte överhuvud taget minnas att det stått något om detta i produktbeskrivningen.

Ska du inte klocka eller köra flera GPUer är det bara att du tar det billigaste som har optisk s/pdif, vill minnas att p7p55d har det. Eventuellt kan du kolla på "p7p55d-m" eller "p7p55d le" också som båda är billigare. Om du nu måste ha ASUS det vill säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Tror inte att det följer med några instickskort som det är nu. Jag har beställt ett p7p55d och kan inte överhuvud taget minnas att det stått något om detta i produktbeskrivningen.

Ska du inte klocka eller köra flera GPUer är det bara att du tar det billigaste som har optisk s/pdif, vill minnas att p7p55d har det. Eventuellt kan du kolla på "p7p55d-m" eller "p7p55d le" också som båda är billigare. Om du nu måste ha ASUS det vill säga.

Jag måste inte ha ASUS men då de är de enda med relativt bra SATA3 & USB 3 lösning.

vill ha ett framtidssäkert kort då jag planerar ett SSD inköp nästa år och jag väntar tills det finns en SSD med SATA3 anslutning

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||