Permalänk
Medlem

Snyggaste CPU-kylaren?

Av ren nyfikenhet, vilken tycker du är den snyggaste processorkylaren som är i produktion idag? Posta gärna en bild på den

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Noctuas NH-U12P SE2!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att v10 är snygg bara för den är så stor och kaxig men inget jag någonsin skulle få för mig att köpa

http://www.coolermaster-usa.com/upload/product/2880/gallery/f...

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Thermaltake SpinQ:

Eller den där som såg ut som en fjäril, vad den nu hette.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Thermaltake SpinQ:http://www.thermaltakeusa.com/Upload/Product/Product/1831/Pho...

Eller den där som såg ut som en fjäril, vad den nu hette.

Nån som vet vad den med fjärilen heter?
Skulle gärna vilja se den

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flexxi123
Nån som vet vad den med fjärilen heter?
Skulle gärna vilja se den

Menar du Zerotherm BTF95?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lexxier
Jag tycker att v10 är snygg bara för den är så stor och kaxig men inget jag någonsin skulle få för mig att köpa

http://www.coolermaster-usa.com/upload/product/2880/gallery/f...

Hehe tänkte själv också nämna den.
Kommer väl bli att man ska köpa sig en ny cpu kylare och då funderar jag på denna och istället för att starta en ny tråd så är det väl lika bra att fråga detta här.
Har ju inte riktigt kollat så mycket på kylare än för inte tänkt handla en än men är denna värt sitt pris? den är ju lite dyrare än andra men prisskillnaden är kanske värd att lägga emellan eller?
Läst att detta ska vara bland det närmaste man kan komma vatten kylning när det gäller luft kylning med denna kylare. Men var ju ett tag sen jag läste detta osv så kanske kommit ut något nyare/bättre billigare osv.

Sen så kör jag ju också ett cosmos 1000 chassi och corsair dominator minnen.
Chassit borde väl inte vara några problem med när man ska lägga in detta monster men tänkte ändå kolla. Sen är det ju minnena kommer man få plats med den när man kör dessa minnen?
Kan vara bra att veta dessa saker om det skulle hända att det skulle bli rea eller liknande på den någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Hehe tänkte själv också nämna den.
Kommer väl bli att man ska köpa sig en ny cpu kylare och då funderar jag på denna och istället för att starta en ny tråd så är det väl lika bra att fråga detta här.
Har ju inte riktigt kollat så mycket på kylare än för inte tänkt handla en än men är denna värt sitt pris? den är ju lite dyrare än andra men prisskillnaden är kanske värd att lägga emellan eller?
Läst att detta ska vara bland det närmaste man kan komma vatten kylning när det gäller luft kylning med denna kylare. Men var ju ett tag sen jag läste detta osv så kanske kommit ut något nyare/bättre billigare osv.

Sen så kör jag ju också ett cosmos 1000 chassi och corsair dominator minnen.
Chassit borde väl inte vara några problem med när man ska lägga in detta monster men tänkte ändå kolla. Sen är det ju minnena kommer man få plats med den när man kör dessa minnen?
Kan vara bra att veta dessa saker om det skulle hända att det skulle bli rea eller liknande på den någonstans.

jag skulle satsa på ngt annat som noctua, kolla på detta test http://www.idg.se/2.1085/1.243630/coolermaster-v10---en-gigan...
där är också jämför noctua och stock kylare
enda mening att köpa sådant kylare är bara om man gillar utseende tycker jag

Permalänk
Medlem

Xigmatec Thor's hammer är nog snyggaste luft kylaren

Men tveksam till om det finns något snyggare än en nickelpläterad Heat Killer V3

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

True black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Menar du Zerotherm BTF95?

503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Hehe tänkte själv också nämna den.
Kommer väl bli att man ska köpa sig en ny cpu kylare och då funderar jag på denna och istället för att starta en ny tråd så är det väl lika bra att fråga detta här.
Har ju inte riktigt kollat så mycket på kylare än för inte tänkt handla en än men är denna värt sitt pris? den är ju lite dyrare än andra men prisskillnaden är kanske värd att lägga emellan eller?
Läst att detta ska vara bland det närmaste man kan komma vatten kylning när det gäller luft kylning med denna kylare. Men var ju ett tag sen jag läste detta osv så kanske kommit ut något nyare/bättre billigare osv.

Sen så kör jag ju också ett cosmos 1000 chassi och corsair dominator minnen.
Chassit borde väl inte vara några problem med när man ska lägga in detta monster men tänkte ändå kolla. Sen är det ju minnena kommer man få plats med den när man kör dessa minnen?
Kan vara bra att veta dessa saker om det skulle hända att det skulle bli rea eller liknande på den någonstans.

Kör på dom minnerna och v10 är byggd för att passa just dom om du kollar lite på google=)..Chassit har jag inte en aning om men om du väljer kylaren kommer du inte bli besviken ,jag gillar den verkligen och ett stort + var verkligen ljudet, trodde den skulle låta som ett flygplan men den är tyst och sval som fasiken=).Priset är negativt tyvärr men har du pengar och inte bryr dig så mycket över några kr hit och dit så köp den=)

Permalänk
Medlem

Tycker att Thermalright True Black 120 är en av dom snyggaste luft kylarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Thermalright Ultra 120-Extreme Cu

http://www.acousticpc.com/images/a_thermalright_true_copper_u...

Håller med helt och hållet.
Kylare i koppar färg överhuvudtaget är skitsnygga.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Menar du Zerotherm BTF95?

Cpu-kylaren var ok, men kylningen på moderkortet var det brutalaste, vet du vilket kort det är?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_fh
Cpu-kylaren var ok, men kylningen på moderkortet var det brutalaste, vet du vilket kort det är?

Liknar mitt moderkorts kylfläns, inte riktigt samma

http://www.cpu3d.com/media/image/g/1047/i/9204/DSC08348.jpg

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

jag tycker CM v8 är mysig

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Megahalems :D. Lite transformers över den

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Wow! Haha ser mer ut som en stor vattenkylningsradiator än en luftkylare, kan nog tänka mig att det var en slags prototyp till deras Orochi kylare?

skulle dock gärna vilja ha den i min dator, inget slår ju en brutalt fet luftkylare:P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_fh
Cpu-kylaren var ok, men kylningen på moderkortet var det brutalaste, vet du vilket kort det är?

Va ju inte så svårt att ta reda på. Det syns ju nere till vänster att det heter nåt med "Platinum".
Söker man efter Platinum på prisjakt under kategorin moderkort, så får man 17 resultat.

Sen bör man komma fram till att det kan vara antingen MSI P35 eller P35 Combo, men kollar man lite till ser man att antalet minnesplatser bara stämmer överens med P35.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175914
Tharr ye go!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
Wow! Haha ser mer ut som en stor vattenkylningsradiator än en luftkylare, kan nog tänka mig att det var en slags prototyp till deras Orochi kylare?

skulle dock gärna vilja ha den i min dator, inget slår ju en brutalt fet luftkylare:P

Ja den är ganska fet..
Nja, dom där bilderna är några år gamla så jag tror inte det var en prototyp till Orochi. Eller så är Schyte väldigt seg med sin produktutveckling

Men det skulle inte sitta helt fel med denna i burken

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Den här verkar trevlig annars: "Godhand" av Scythe

Tydligen ska den börja tillverkas snart enligt Scythe.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Men tveksam till om det finns något snyggare än en nickelpläterad Heat Killer V3

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Den hade jag glömt, riktigt fet kylare, frågan är bara om man kan använda grafikkort eller chassi samtidigt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S