Permalänk

Ny dator - Finner inte HDD

Hejsan, skulle precis starta min nya dator efter allting var fixat.

Då när jag ska fixa och trixa i mina 2 hårddiskar jag hade satt in finner jag bara 1 av dem.

Tittar runt lite och finner att all maskinvara finns, t.ex min DVD/CD läsare, och min externa HDD.

Hårdvara

GPU Powercolor HD 5850
CPU: i5-750
PSU: Corsair TX 750w
Mobo: p55 extreme
RAM: Corsair 4gb DDR3 1600Mhz
HDD1: Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3 -
HDD2: Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3 -
OS: Windos7 - Home premium

Hur kommer det sig att jag bara ser en av hårddiskarna i "Den här datorn?"

Förklara gärna på en nivå där vem som helst förstår, då jag inte är helt påläst inom datorer!

Minns någonstans i bakhuvudet att någon hade liknande problem för inte allt för längesedan, men tyvärr så fann jag inte tråden!

Tack på förhand

Mvh

Permalänk

Fixa för nån dag sen ihop min nya dator, hittade inte ena hårddisken först som jag skulle ha windows på, sen efter ett tag märkte jag att SATA kabeln inte var HELT i tryckt hade ändå tryckt i den rätt hårt.

Du har säkert redan kollat, men om inte så kolla en extra gång.

Visa signatur

Gör det du tror på & tro på det du gör!

Permalänk
Medlem

Eller så kan du behöva gå in i diskhanteraren och partitionera hårddisken. Vet inte hur du tar dig dit i Win7 dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Diskhanteraren.. Högerklicka på "Den här Datorn" -> "Hantera" -> "Diskhanteraren"

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk

Eller skriv in "diskhanteraren" eller "disk management" i startmenyns sökfält.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRizKo84
Diskhanteraren.. Högerklicka på "Den här Datorn" -> "Hantera" -> "Diskhanteraren"

Oj vad enkelt det var, tack så jätte mycket! Nu fann jag den, och använder den.

Tack igen!