Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa routern idag?

Driftsäkrast, smartast o snabbast?

Permalänk
Medlem

Någon cisco antagligen. Du bör nog ange maxpris.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

maxpris 5k, helst under 2k

Permalänk
Medlem

Kanske en Wrt320n eller netgear wndr3700?

Permalänk
Medlem

eller dir-825?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ungefär som att fråga "Vilken är den bästa datorn idag?"

Inga krav finns specificerade. Det innebär att man kan svara precis vad som helst.

Olika scenarion kräver helt olika utrustning. Det innebär att svara på din fråga blir tämligen svårt utifrån den information du ger.

Permalänk
Medlem

Snackar vi under600:- så är det helt klar Linksys wrt54GL med nån tredjeparts firmware tomato eller dd-wrt. Den passar på alla punkter utom snabbast.

Närmast till hand under 1200:- är väl D-Link dir-655

under 1500:-
Netgear WNDR3700

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Re: Vilken är den bästa routern idag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PokerMan
Driftsäkrast, smartast o snabbast?

En Cray dator med 253 nätverkskort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu är jag less på min zyxel 320 w den gamla routern kan jag bara öppna 11 portar på nu undrar jag vad är det för router som klarar 75 -300 portar och varför kan det inte stå på informationen när man ska köpa ny router det bara står hur många portar in det ser man ju men ingenting om hur många portar routern tillåter att öppna det är så surt att köpa routrar hem o testa sen gå tillbaka med routern för att den bara tillåter att jag kan öppna 8 -15 portar
de borde inte vara en gräns på en router men tydligen
hostar rfactor servrar o de tar 3 4 portar var o det behövs 10 servrar x 4 = 40 portar + broadcast team speak o en massa annat man hostar så finns det en router som man kan öppna 75 -300 portar på så hör av er. jag lyckas inte hitta en enda