Varför kan jag inte spela upp .rmvb i MPC-HC?

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte spela upp .rmvb i MPC-HC?

Varför kan jag inte spela upp Realtime-filmer i Media Player Classic - Home Cinema? Har nyaste versionen av spelaren, och har också installerat senaste Real Alternative (v.2.0.1).

Det GÅR att spela upp filerna i Windows Media Player. Försöker jag spela dem i MPC så får jag bara ljud, ingen bild.

Är det något External Filter jag måste lägga till? Eller något annat fel som är trasigt? System som sign. Mycket tacksam för hjälp!

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du 64bit mpc-hc måste du även köra 64-bit real alternative, som inte finns. samma sak gäller quicktime.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Kör du 64bit mpc-hc måste du även köra 64-bit real alternative, som inte finns. samma sak gäller quicktime.

wtf? Fasen också, det var ju grymt störande... Så lösningen är att installera också 32bitars MPC-HC för dessa filer? Blä.

Tack för svar iaf.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||