Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
är det bara jag...
Eller känns det som om "Linda" vill visa oss den heliga graalen..hmm..menar Greattech ?

Kanske bara jag som är nippri, men verkar som butiken hyllas otroligt.

Fick precis samma tanke när jag öppnade tråden..

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Avstängd

"Mellandags REA t.o.m. 2010-01-15" WTF!? Siba och co kallar ju iallafall det här lurendrejeriet "januarirea" nu. tror inte ägaren av "greattech" vet innebörden av mellandagar..

skulle aldrig fått för mig att köpa ens en papersservett för runket där..

TS, GJ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Fick precis samma tanke när jag öppnade tråden..

me 2. hade vatt kul att se lite kvitton osv. om det änns finns. vad har dom för garanti vilkor på sina förbyggda osv när dom inte änns kan skriva rätt i på sina varor.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Paket 1: Gamer Extreme HD5850 Edition, har man nytta av triple-channel på en AM3 bräda?

Permalänk

Jag beställde faktiskt en dator av great tech i förrgår. Dok innan jag hade läst om denna tråd. Jag blev lite orolig eftersom det framgick att adressen gick till en hemadress men jag måste faktiskt säga att dom inte är värda denna smutskastning som ni håller på med. Fick datorn redan igår (en dag efter jag beställt) tyvärr kommer jag göra en reklamation då inte datorn klara dom spel som jag spelar. Jag hade lite installationsproblem under gårdagen och ringde då till great tech och fick faktiskt riktigt bra support.

Tycker folk ska sluta vara så fördomsfulla och bilda sin egna uppfattning istället. Kan ju vara en rätt smart affärside att driva ett företag via hemmet, då slipper man ju både hyra och betala lön till anställda.

Visa signatur

Biltvätt? Javisst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -solidsnake-
Jag beställde faktiskt en dator av great tech i förrgår. Dok innan jag hade läst om denna tråd. Jag blev lite orolig eftersom det framgick att adressen gick till en hemadress men jag måste faktiskt säga att dom inte är värda denna smutskastning som ni håller på med. Fick datorn redan igår (en dag efter jag beställt) tyvärr kommer jag göra en reklamation då inte datorn klara dom spel som jag spelar. Jag hade lite installationsproblem under gårdagen och ringde då till great tech och fick faktiskt riktigt bra support.

Tycker folk ska sluta vara så fördomsfulla och bilda sin egna uppfattning istället. Kan ju vara en rätt smart affärside att driva ett företag via hemmet, då slipper man ju både hyra och betala lön till anställda.

Registrerad januari 2010.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Känns mycket trist med så många onödiga inlägg.

Jag köpte 2st datorer från greattech och vi är jätte nöjda.
Då ska vi väl rekommendera företaget? Men när jag gör det så tycker ni att det är fel?

Så antingen ska jag lämna onödiga kommentarer eller strunta i att skriva i sweclockers.

Är det vad sweclockers / forum går ut på? smutskasta företag ändå om man är nöjd eller så blir man också skyldig!

JA, jag har fått kvitto från greattech. Min pojkvän fick det när han hämtade dator 2 för ett par dagar sen och dator 1 (torsdag).
Vi skulle även få det som " PDF "? via mejl.

MEN jag tänker självklart inte lyssna på dig och lägga ut fakturan här!
Du borde väl förstå att man inte kan lämna ut fakturan på internet...

Det finns nog ansvariga på forumet som läser detta och jag faxar/skickar gärna fakturan till dom! Då jag vet att dom inte tänker lägga upp det på forumet!

När det gäller dator....

Min pojkvän hämtade första datorn idag och det uppstog en del problem men vi löste det till slut.

1) Ljudkort vi köpte till efteråt var inte monterad utan den fick vi seperat.
Vi löste det genom telefon och fick själva montera det.
2) Dom hade glömt skicka med skivan till grafikkortet men vi löste det genom att hämta från en hemsida. Vi fick en länk via mejl. Dom skulle skicka skivan med posten.
3) Vissa program min son installerade fungerade inte med windows 7 men vi fick hjälp med det via telefon och löste det.

Det var en del strul men vi löste allting inom 30minuter.

Datorn vi använder till tvn var inte så tyst som vi hade tänkt oss men vi har nu beställt filter som ska dämpa ljudet i lådan från " Webhallen ".

Vi tänkte beställa från greattech men dom hade 2-7dagar leveranstid på den så dom rekommenderade webhallen eftersom dom hade det i lager.
Vi köpte även 2TB extern disk från webhallen.

Dom bad oss lämna in datorn nästa vecka så dom kan montera det.

Vi är mycket nöjda med vårt köp både från greattech och webhallen.

Det var min son som rekommenderade sweclockers och sa att vi kunde fråga personer som är duktiga på datorköp.

Det var anledningen till att jag blev medlem här!

Disclose - Vi fick 2års garanti på datorerna och 1års garanti för ljudkortet.
Sen sa dom något om 3års fabriksgaranti men vi förstog inte vad dom menade med det. 2års garanti på datorn räcker gott för oss.

Jag tackar till personerna som hjälpte mig från början.

Jag kommer inte kunna svara på några inlägg förens imorgon natt.

Jag har nu en sista fråga och hoppas verkligen att jag får seriösa svar.

Bör jag köpa till försäkring? Vi fick som sagt 2års garanti på datorerna men rekommenderar ni extra försäkring till det?

Greattech hade inte extra försäkring och kunde inte hjälpa oss med det.
Om JA, vilka företag rekommenderar ni? (måste ha kontor i stockholm så vi slipper skicka datorn till dom)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är onödigt med extra försäkring. Garantin på vissa komponenter är högre än 2 år, bl.a. corsair-nätaggregatet som har 5års garanti.

Drivrutinsskivan har man ingen nytta av. Det är de senaste från internet man ska tanka, de på skivan är föråldrade.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Tackar för informationen.

Eftersom jag nu är nöjd med mitt köp och ingen här har några frågor angånde mitt köp så kommer jag inte besöka denna tråd längre.

/ Linda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linda-JB
Vi köpte även 2TB extern disk från webhallen.
Dom bad oss lämna in datorn nästa vecka så dom kan montera det.

Inge ont, men hur monterar man "fast" en extern disk?
Kan tänka mig dubbelhäftande tejp m.m. men vore de inte bättre å billigare med en "intern" disk då?
Hurvida (A) är bra/dålig bryr jag mig inte ett skvatt om, jag är trogen till dom företag som inte scammar andra (avskyr sådant)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

KÖP EJ IFRÅN GREATTECH!!!!!!!

När jag köpte min dator för 12000kr lovade de mig först extra fläktar och ljudisolering, inget av detta fick jag och när jag klagade på det sa dom, vi lovade ingenting, men ändå står det klart och tydligt i mitt mail jag fick att jag ska få det.

Moderkortet på min dator hade även vissa utilities som gjorde att datorn crashade varje gång jag stardade ett spel, och deras kundtjänst är extremt dålig. jag ringde för att få hjälp med problemet och när det blev för svårt för dom sa dom "vi skickar ett mail till dig" det mailet skulle komma inom en timme, men det gjorde det såklart inte, så jag ringde dagen efter för att kolla vad som hänt, då sa dom " DU måste nu skicka ett mail till oss och förklara problemet så får du svar idag" så jag gjorde det men inget mail kom, dagen därpå (idag) ringde jag igen för att klaga och då sa han att jag kommer få mailet idag men vi får väl se hur det går.

Jag hoppas verkligen at ni inte köper därifrån för sådana företag måste läggas ner, dom har ju inprincip lurat mig på 12000 kr.

Permalänk
Skrivet av -solidsnake-:

Jag beställde faktiskt en dator av great tech i förrgår. Dok innan jag hade läst om denna tråd. Jag blev lite orolig eftersom det framgick att adressen gick till en hemadress men jag måste faktiskt säga att dom inte är värda denna smutskastning som ni håller på med. Fick datorn redan igår (en dag efter jag beställt) tyvärr kommer jag göra en reklamation då inte datorn klara dom spel som jag spelar. Jag hade lite installationsproblem under gårdagen och ringde då till great tech och fick faktiskt riktigt bra support.

Tycker folk ska sluta vara så fördomsfulla och bilda sin egna uppfattning istället. Kan ju vara en rätt smart affärside att driva ett företag via hemmet, då slipper man ju både hyra och betala lön till anställda.

Jadu, beställde där ifrån för 11 månader sedan, ska inte söga för mycket men dom är lögnare på högsta grad och dom kan inget om datorer. Kostade mig 11 tusen kronor för en skit dator som hade en massa problem, men det kunde dom inte fixa, dom var sjukt kreativa om lögnerna.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har redigerat och raderat inlägg eftersom dessa bryter mot trivselreglerna § 1. Än om det inte är på allvar tillåts inte verbala hot.

Ifall någon önskar diskutera Greattech som företag bör ni i så fall skapa en tråd om detta under avdelningen "Konsumträtt". Denna tråd gällde köpråd, vilket också gör den inaktuell, och därför låser jag tråden tills eventuellt TS vill återkomma med uppdaterad information.

/KimTjik