HD5850: Vilket är tystast stock?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Ja det kortet är bra om man vill ha all värme inne i lådan istället för utanför.

har man bra drag i lådan så spelar det mindre roll=)

då även vattenkylningen plockar ut cpu värmen=) som jag har

så ska det säkert gå bra... annars i en trång dator låda skall de nog vara utblås=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Hej
Blåser all varmluft ut ur burken på ett PowerColor Radeon HD5850 PCS+1GB,
eller är det bara en liten del som blåser ut i det lilla gallret bak ?

Jag vill inte ha en massa varmluft i burken, men det viktigaste är att kortet är tysssst

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har lagt ner stor möda på att få min nya dator så tyst som bara går, med fläktkylning, så därför vill jag inte att detta skall förstöras av ett grafikkort.
Nu har jag ett HIS Radeon HD 5750 1GB GDDR5, tycker det kunde vara lite tystare...
här

Men också rejält snabbare vill jag ha;)

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawk
Hej
Jag har lagt ner stor möda på att få min nya dator så tyst som bara går, med fläktkylning, så därför vill jag inte att detta skall förstöras av ett grafikkort.
Nu har jag ett HIS Radeon HD 5750 1GB GDDR5, tycker det kunde vara lite tystare...
här

Men också rejält snabbare vill jag ha;)

jag kör med, med så tyst burk som möjligt därav grafikkortet med två fläktar.. då brukar de vara möjligt att köra dem rätt sakta och knappt allls när man kollar film.. sedan har man ett par tysta fläktar för in och ut luft=)

det ligger på posten så förhoppningsvis hämtas det idag ev imorron.. sedan skall jag starta och testa=)

så har jag iallafall byggt om ca alla mina grafikkort, "passiv kylning" + någon fläkt.. så hoppas gigabyte har fixat detta från böjan denna gång då orginal fläktarna brukar leva lite mycket enligt mig..

och köper du minst 5850 så blir det rejält snabbare

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tror att det är felskrivet bara. Det är samma pci version på alla 5850 är jag ganska säker på.

Nej, PCI-E 2.1 finns.

"PCI Express 2.1 supports a large proportion of the management, support, and troubleshooting systems planned to be fully implemented in PCI Express 3.0. However, the speed is the same as PCI Express 2.0."

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Nej, PCI-E 2.1 finns.

"PCI Express 2.1 supports a large proportion of the management, support, and troubleshooting systems planned to be fully implemented in PCI Express 3.0. However, the speed is the same as PCI Express 2.0."

Finns väl inga moderkort som stödjer 2.1 ändå

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Finns väl inga moderkort som stödjer 2.1 ändå

Ingen aning, men alla är bakåtkomitabla med 2.0

Att dom skriver dit det är väl för att skryta med att ha fler funktioner..

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hade ett 5850 sapphire me referenskylaren förut, nu har jag ett vertex också med referens, av någon anledning låter vertex fläkten mer än det från sapphire, iofs är det mycket svalare också, 20~grader sissådär.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 5850 från Sapphire med stock-kylare och tycker att det är både tyst och [relativt] svalt. Inte ljudlöst, definitivt, men klart godkänt. Tror inte det är så mycket skillnad när det kommer till de olika tillverkarnas 5850-standard lineup.

Jag blev rekommenderad att köpa Sapphire dock och har inte ångrat mig en sekund

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Ska satte på en Scythe Musashi på mitt 5850. 33c grader idle och under 60c vid full load. I princip ljudlöst. Rekommenderas!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404928

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Ska satte på en Scythe Musashi på mitt 5850. 33c grader idle och under 60c vid full load. I princip ljudlöst. Rekommenderas!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404928

liknande gigabytes fläkt lösning då ju=) skall snart hämta den=) blir billigare då den redan sitter på plats=) hoppas på det bästa..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

gigabyte med dubbelfläkt ligger på max 58 C när jag har plågat kortet ett tag nu.. och det låter inget ting, fläktarna är temp styrda då de gick upp i varv engång under installationen men inte när jag plågade... har rätt bra luft tillgång i lådan..

då även kortet är klockat sedan orginal och jag har ökat lite till så är ju detta rätt fina värden=)

skall spela ett par timmar så får vi se tempen sedan=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Hej
Efter mycket läsande av olika tester, så föll mitt val på ett
PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCS+ med Modern Warefare2

detta kort

Komplett hade det i lager, Inet kunde inte ge något leveransbesked

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawk
Hej
Efter mycket läsande av olika tester, så föll mitt val på ett
PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCS+ med Modern Warefare2

detta kort

Komplett hade det i lager, Inet kunde inte ge något leveransbesked

du kommer säkert bli nöjd=) hel nöjd med mitt.. fint i spel..

testade stänga ner min andra fläktar och körde bara grafikkort på 100% i 2h då blev max 68 c med fläkt på 60% och då hördes inte fläkten.. (simulerade en dålig datorlåda:P )

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Hej
läste att PowerColor Radeon HD5850 PCS+1GB läcker lite varmluft in i burken

Kan man kanske ta silvertape och tejpa igen springorna där det läcker

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB funkar fint, hör inte alls den, vetifan om fläkten är igång(jo det är den har kollat!) Den börjar inte änns låta när jag spelar BFBC2 etc medans mitt gamla 4870 började gå upp i varv när man spelade.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne