Extreme Highend Rig för runt 27k

Permalänk

Extreme Highend Rig för runt 27k

Hej! Jag behöver hjälp fort!!!

Är denna spec bra?? Har ni några råd om några bra och prisvärda case??ska inte ha till WC.
men tror jag kör med Antec1200 annars. Dock är det lite trångt med Monster kortet ATi 5970
Vad säger ni om en CM Storm Sniper, Silverstone RV02?
http://shop.compless.com/index.php?p=datorkonfig&dator_id=551...

Och ge mig så mycket råd som möjligt!! vad som helst.
http://shop.compless.com/index.php?p=datorkonfig&dator_id=551...
Gå in på denna sida för att hjälpa mig med det här!
Intel core i7 930 OC@ 3.8Ghz

Antec TruePower Quattro 1000W

ASUS Rampage 3 Extreme

CPU Cooler: Noctua NH-U12P SE2 CPU Cooler, Socket kan välja också

Cooler Master Hyper 212 Plus Cpu Cooler Socket eller
Prolimatech Megahalems CPU Cooler

OCZ Reaper 6GB 1866Mhz CL 8 Timings- kan välja också OCZ Reaper eller Patriot Viper 1600mhz CL 8

Western Digital Caviar Black 1TB

Windows 7 Ultimate 64 Bits

Antec 1200

Ram MODD Blue LED :P.

ASUS EAH 5970 2GB kan välja Club3D och HIS 5970 också.

Permalänk
Medlem

lägga till en ssd typ den jag har? å så e man corsair fan boy ofc så skulle ta de 1000w agget ist:) å h50 som cpu kylar tror den e bättre kan mycket väl ha fel men den e snyggare:P sen 800D kan även va jävligt snyggt om du inte gillar BLÅTT! som mig:) då e antec1200 rätt nice;)

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

sry, glömde OS

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk

Tja, ta en titt i min tråd.

Den burken ligger på 29k inkl. Win 7 och Office 2007.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem


27k för extrem prestanda.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tagit 980X hehe Gaaaanska o-prisvärd Skulle kört på lithen's paket fast bytt ut 5870 2x mot 1st 5970 och minnen mot lite billigare. Och OS också om du ville ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Skulle inte tagit 980X hehe Gaaaanska o-prisvärd Skulle kört på lithen's paket fast bytt ut 5870 2x mot 1st 5970 och minnen mot lite billigare. Och OS också om du ville ha det

Varför byta ut 2 st 5870 mot 5970? Tänker mest att OC-potentialen i 5870 är brutalt mycket större än i 5970.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Re: Extreme Highend Rig för runt 27k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxishine
Hej! Jag behöver hjälp fort!!!

Är denna spec bra?? Har ni några råd om några bra och prisvärda case??

Lian-Li A71 har plats för grafikkort med längden 39cm, bör räcka va

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

Varför så dyrt moderkort och OS?
Rampage III Extreme finns inte ens i butik ännu, och det kommer kosta 3500 minst. Det kortet riktar sig ju till extrema överklockare. Är du extrem? 3.8 GHz och luftkylning låter inte så extremt... :/
W7 Ultimate är ju också onödigt. Vad är det på denna lista du känner är värt den extra tusenlappen över Premium? http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare

Tycker du ska välja bort dom och köra på billigare grejer så får du ju mer budget till resten.

Förresten, får 5970 verkligen plats i ett 1200?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker Vliro's paket såg bra ut, men att TS skulle byta ut 980X mot ett par SSD att köra i Raid0 istället då den processorn är onödigt dyr.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Förstår inte varför ni rekomenderar 2 st 5870 istället för ett 5970 Går ju klocka nästan lika högt och dess utom kan du uppgradera och köra med 2 st kort senare. Köp Antec 1200w trupower nätagregat istället för 1000w mitt 1000w pallar ej med 2 överklockade 295gtx dock ska jag få byta ut det mot ett 1200 och ge några 100 kr i mellan. SSD ska du helt klart ha för OS och spel när man kommer upp i din prisklass lyxa till det och ta 2 raptordiskar på 600 GB för lagring så blir din dator blixtsnabb

Permalänk

Jag hade tagit HD5970 också.

Permalänk
Medlem

Extrem grafik
Dual HD 5970.
Nu kan du spela alla spel i maxad grafik !
Du har till och med 1k kvar att köpa typ minneskortläsare eller en fläkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vliro
http://i41.tinypic.com/rh25o0.jpg
Extrem grafik
Dual HD 5970.
Nu kan du spela alla spel i maxad grafik !
Du har till och med 1k kvar att köpa typ minneskortläsare eller en fläkt

Hur tänkte du med 5970 i ett R2 Chassi? 5870 är på gränsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Hur tänkte du med 5970 i ett R2 Chassi? 5870 är på gränsen.

Är inte världens bästa på chassin, du kan väl säga ett chassi som har support för det

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk snålar med ett ordentligt chassie i ett sånt monsterbygge. Tycker TS kan unna sig ett ordentligt chassie som http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351258 . Går inte hitta mer prisvärt chassie för pengarna.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Hur tänkte du med 5970 i ett R2 Chassi? 5870 är på gränsen.

Om man tar ut hårddiskburen går det bra, men då kan man bara ha 2 st hårddiskar (med 5,25" -> 3,5" adapter och inga optiska enheter)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Förstår inte varför folk snålar med ett ordentligt chassie i ett sånt monsterbygge. Tycker TS kan unna sig ett ordentligt chassie som http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351258 . Går inte hitta mer prisvärt chassie för pengarna.

Hear, hear...

Det verkar sjukt bra. Så mycket roligare att bygga i ett smart, rymligt chassi.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Om man tar ut hårddiskburen går det bra, men då kan man bara ha 2 st hårddiskar (med 5,25" -> 3,5" adapter och inga optiska enheter)

Hmm... Det går väl inte utan att skära ut den, eller?

Permalänk

Du glömde en SSD med skulle han knäcka budjet med någon tusenlapp kan det ju inte göra något i det stora hela.

Permalänk

Glömde säga nätagregatet inte räcker för 2 st 5970 skulle rekomendera 1200 w Antec har för 2000 kr.

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite OT:

Om du nu tänker lägga ner pengar i denna storleksordning kastar jag in Eyefinity som en option. Varför inte satsa på en Extreme High End Eyefinity Rig?

Nöj dig med en burk för 21k, lägg resterande 6k på tre 22" skärmar.

Jag är inte ledsen för en minut över att jag lade pengar på detta själv. Kolla länkarna i sig.

End OT.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag är ledsen alla. Men jag kan bara välja mellan vissa märken typ

OCZ eller Patriot? för RAM.
http://shop.compless.com/index.php?p=datorkonfig&dator_id=551...

Om ni vill hjälpa gå in där tack För där köper jag!!!

Permalänk
Medlem

Corsair 800D är mer ett WC chassi, tydligen har det inte särskilt bra luftflöde.
Så kanske en idé att ta något annat chassi med bra luftflöde, eftersom du sa att du inte kommer köra WC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Glömde säga nätagregatet inte räcker för 2 st 5970 skulle rekomendera 1200 w Antec har för 2000 kr.

Jag ska inte ha 2 st 5970 haha..:P och alla säger att 1000 w är för mkt:P

Permalänk
Medlem

Det här skulle passa dig fin fint:p
http://pici.se/573654/

Permalänk

Tack för att jag har fått så många råd, ni skickar snabba råd. Sweclockers är bäst Men synd jag var så trött glömde att skriva vilken butik jag skulle köpa Kan ni alla gå in på den länken som står nedan . För att hjälpa mig please.

http://shop.compless.com/index.php?p=datorkonfig&dator_id=551...

Permalänk

Varför lägga så mycket extrapengar på en överklockad processor?
Köp något bättre ock klocka själv istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Varför lägga så mycket extrapengar på en överklockad processor?
Köp något bättre ock klocka själv istället.

haha jag vet:P har aldrig överklockat förut. Butiken kommer att överklocka den bra med en Rampage Mobo ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxishine
haha jag vet:P har aldrig överklockat förut. Butiken kommer att överklocka den bra med en Rampage Mobo ^^

Halva grejen är väl att göra det själv, eller? I alla fall för mig. Fast jag bygger också för att jag tycker att det är roligt, inte så mycket för att jag sparar pengar. Alla är olika. Jag skulle i alla fall försöka att klocka själv. Man måste ju börja någonstans.

Försökte att plocka ihop något på den sidan men den konfiguratorn var väldigt rörig tyckte jag.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.