HTC HD2 VS Sony Ericsson Experia X10

Permalänk
Medlem

HTC HD2 VS Sony Ericsson Experia X10

Jag har under de senaste veckorna varit väldigt besviken för ett köp jag gjorde då jag köpte en Sony Ericsson m600. Telefonen trodde jag skulle vara bra och relativt snabb men visade sig vara slö och ha dålig precision på skärmen, det är alltså svårt att peka vart man verkligen vill peka. Telefonen saknar också kamera vilket i mitt fall är en stor negativ faktor.

Därför har jag planerat att skaffa en ny mobil antingen en x10 eller hd2, jag har varit i affärer och prövat att hålla i både X10 och HD2 och jag har även kollat lite skillnader och recensioner.

Men vilken är egentligen bäst? HD2 eller X10?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Ursäkta för sent svar, men HD2 hela vägen! Flasha Artemis senaste rom bara från xda-developers.com, sen är den rapp och grymt stabil.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

HD2 av dom två, men själv hade jag köpt en HTC Desire innan någon av dom två.

känner mig väldigt negativ till x10an, SE första androidmobil, dålig digitizer (billigaste touchskärmen, oresponsiv etc) LCD skärm, plastig och billig känsla den knakar. Android 1.6 (!) laggig eftersom 1.6 inte kan utnyttja snapdragon processorn. fula menyer IMO.

Men många verkar gilla den själv hade jag aldrig köpt den.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Desire all the way!:)
Har en sådan själv och har testat och jämfört ganska mycket med just kompisens X10.
Jag blev inte ett dugg imponerad, dessvärre blev jag ganska besviken, trodde inte en android mobil kunde vara dålig.
Om du bryr dig så mkt om att skärmen på din gamla telefon inte var bra, då ska du definitivt inte ha sony ericsson!

HD2 av de där två mobiler, men jag skulle aldrig köpt en windows mobil i dagsläget (HD2)
Till och med gamla trovärdiga iphone är bättre juh!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Helt lätt en X10i. Jag tycker kvaliteten är bra på utsidan, min knarrar inte det minsta och skön att hålla i. Skärmen är störst av alla Smartphones ATM, ljuset och färgerna är underbara, kameran är en av de absolut bästa på smartphones. Dessutom är det nu klart att 2.1 kommer till september, lite sent men tycker inte 1.6 är speciellt slött just med tanke på att det är en Snapdragon i den.
Nackdelen med x10 är dess skärm som kan upplevas lite seg men tycker inte det är något man stör sig på. Testa o känn lite mer på telefonerna i affären.

Visa signatur

Antec 900 II | Gigabyte MA-790XUD3P | AMD Phenom II X2 555BE @ X4 | 4GB Corsair XMS 2 | XFX ATI Radeon HD5770 | OCZ Stealth 600W | 250gb Samsung Spinpoint @ Raid 0| Windows 7 64Bit

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte X10i. Designen är lite jobbig och den är lite för slö, plus att designen är lite överdriven i kontaktlistan bla.
Däremot har jag kikat lite på HTC och deras telefoner verkar komma ikapp lite och det verkar vara ett ganska bra val faktiskt. Vad jag söker är en stor telefon (skärmmässigt) som är touch, den ska ha HD kamera och HD kompatibilitet för filmer. Men jag vill inte ha följande mobiler: Samsung eller LG då jag har haft dom och inte blivit nöjd.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av Maniackotten:

Skärmen är störst av alla Smartphones ATM...

HTC HD2 har ju en skärm som är 4,3" jämfört med X10 som har 4,0"...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en HD2 just nu och Winmo 6.5 är sjukt mycket bättre än 6.1. 6.1 gav windows mobile dess dåliga rykte. Windows mobile är sjukt lätt att tweaka och konfigurera också. Bara att gå in på xda-developers och kolla :). Med lite trixande och fixande på HD2an är det sjukt rapp, batterisnål och har oändligt med funktioner (Nästan iallafall).

Permalänk
Medlem

specifikationer om telefonerna är jag medveten om såsom: skärm, storlek, vikt, os, tillverkare med mera. Sista kommentaren här av @wRRM får en ju att fatta intresse för att trixa/modda lite själv (praktiskt).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40