Vilken iMac? i5 ..... C2D

Permalänk
Avstängd

Vilken iMac? i5 ..... C2D

Hej!

Ska införskaffa min första Mac nästa månad eller nästa igen ... I PC världen är det ju en enorm skillnad på C2D och en i5 quad core. Så frågan är om man klarar sig på en C2D (E7600) när man "bara" surfar och sitter lite i PS med RAW filer från systemkameran. Vilken jag än väljer kommer jag att byta ut HDDn mot en SSD. Jag kommer inte spela på den, om jag skulle det så är det bara WoW.

Men när det bara skiljer så pass lite mellan modellerna är det kanske värt att spara lite till för en i5? När jag såg att det var E7600 fick jag rysningar i hela kroppen, trodde det var iaf en E8200...

Anledningen till att jag byter till Mac är att jag jobbar som IT-tekniker och då lagar jag datorer dagar i ända och då alltid PC ...... så då vill man gärna komma hem till en dator som FUNGERAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av sican_90:

Jag skulle sparat till en i5/i7. Det lönar sig i längden! Core 2 Duo är liiiiite outdated känns det som, även på en Mac.

Permalänk

jag köpte just den billigaste i5 modellen idag, kan säga att den fungerar sjukt bra. Har absolut inget att klaga på, utöver det att jag är ovan med OSet.

Permalänk
Avstängd

Okej, Då får det bli en i5a Tänkte bara att det gjorde kanske inte så mkt om man hade en slö C2D i Mac Har ju redan en i7 i PCn. ^^

Permalänk
Medlem

Hade i5:an pga felleverans i typ 2 månader, visst den är helt ok snabb men nu när jag sitter med i7:an så är en helt annan grej, den är märkbart snabbare, jag skulle lätt lagt ut lite mer deg och gå direkt på i7:an!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

känns lagom onödigt dock att köra med en i7a när jag redan har en i7 PC ... och när jag bara ska surfa lite o PS så räcker en i5 gott o väl tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sican_90:

Okej, Då får det bli en i5a Tänkte bara att det gjorde kanske inte så mkt om man hade en slö C2D i Mac Har ju redan en i7 i PCn. ^^

En C2D är inte slö i OS X den fungerar perfekt till det du ska ha den till.
Skulle nog samlat till en i7 det är en sjukt fin dator och ljudlös. Har däremot hört att i5 brummar lätt till vid load.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Avstängd

Har beställt en i5a nu iaf, med student rabatten så fick den för 17495 min bror fick äran att stå på den då det är han som pluggar ha ha ;P