Permalänk
Medlem

Uppgradering av wlankort

Jag köpte nyligen en riktigt billig bärbar dator till min bror. Helt tillräcklig prestanda för honom.

Dock så kör vi en hemserver och 802.11b/g kortet som sitter i kommer troligen inte att räcka.

Undrar om man kan byta ut det interna trådlösa nätverkskortet (mini-pci) till 802.11n smärtfritt? Det jag tänker på i första hand är hur det funkar med antenn-(erna) eftersom b/g kort oftast har en antenn och 802.11n kort har vanligtvis två eller tre stycken. Är det likadant i bärbara?

Permalänk
Medlem

Den jag har är usb driven och snygg design på, samt en fin liten diod som lyser som bekräftelse
den är riktigt stark! tappar aldrig kontakt med en router och jag sitter ändå med 5 väggar från min router.

Belkin USB WiFi Network adapter F5D8055UK är att rekommendera

Men om du vill byta det nuvarande nätverkskortet i datorn kommer du mest troligen gå miste om garantin på datorn. Rekommenderar att du köper Belkin.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Den jag har är usb driven och snygg design på, samt en fin liten diod som lyser som bekräftelse
den är riktigt stark! tappar aldrig kontakt med en router och jag sitter ändå med 5 väggar från min router.

Belkin USB WiFi Network adapter F5D8055UK är att rekommendera

Men om du vill byta det nuvarande nätverkskortet i datorn kommer du mest troligen gå miste om garantin på datorn. Rekommenderar att du köper Belkin.

Problemet med donglar är att de tar en usbport + så sticker de ut. Tyvärr har datorn bara begåvats med 3 usbanslutningar vilket gör att det bara blir ett ledigt usbuttag över (eftersom en går till datormusen) vilket kan kännas aningen för lite så att byta det interna är att föredra.

Permalänk
Medlem

detta är just varför du borde ha tagit med din datorspecifikation i förklaringen. skulle rekommendera att du köper till ett usb 3.0 kontrollkort isåfall

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40