Permalänk

Ny gaming PC ~ 18k max

Vill ha en framtidssäker speldator, runt 18k för dator komponenterna, undrar om dom har grejerna på bilden är något att ha till datorn? (dom 3k räknas ej in i 18k)

Den bästa datorn jag kan få för spel och redigering för 18k.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hade tagit denna:

du skulle möjligen kunna köpa något billigare moderkort om du prompt ska ha 1TB disk

Gillar ditt val av tangentbord

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Vad jag har hört gillar inte Crysis quads så mycket.
Jag tvekar på att Printscreens förslag klarar Crysis max.

Permalänk

Vad nice! Ett problem bara, kan ej hitta powercolor HD5880 1GB (finns bara 2gb)

Multi, har du några förslag? :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multikärnan:

Vad jag har hört gillar inte Crysis quads så mycket.
Jag tvekar på att Printscreens förslag klarar Crysis max.

För 18k kommer du nog inte kunna maxa crysis då inte 2 st gtx 480 vilket i säg är 10k klarar de på högsta med spelbar fps

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Den bästa datorn jag kan få för spel och redigering för 18k, några tips?

Permalänk

Skulle nog rekommendera en skärm med IPS-panel då den har bättre färgåtergivning vilket är bra om du jobbar som grafisk designer. En sådan är lite dyrare men är helt klart värt det, speciellt om man har ett sånt jobb.

Har ingen jag kan rekommendera, då jag själv inte har en sån så det får någon annan göra.

Permalänk
Skrivet av påskmust:

Skulle nog rekommendera en skärm med IPS-panel då den har bättre färgåtergivning vilket är bra om du jobbar som grafisk designer. En sådan är lite dyrare men är helt klart värt det, speciellt om man har ett sånt jobb.

Har ingen jag kan rekommendera, då jag själv inte har en sån så det får någon annan göra.

Funkar IPS lika bra för spel?

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.