Permalänk
Medlem

Köpråd!

Hopp då var man där igen efter man tänkte byta kylfläkt till prollen så fick jag upp både prollen och fläkten i 1, datorn har alltså gott lite väl varm och nu hör jag hur den försöker starta om o om igen men händer inget mer så gissar på att MB och prollen e rökte (trist som fan eftersom datorn funka fin fint innan förutom att den flåsande som en kärring på disko)

Men skulle vara otroligt tacksam för lite snabba tips så jag kan inhandla det som behövs imorn, det jag behöver är MB och prolle har 133Mhz minnen samt Ati 4870 kort.
Önskemål är väl att det ligger i tiden samt är prisvärt.
(det som gick sönder va 790FX-GD70 Phenom x4)
Tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

Har du kontrollerat att Cpu:n inte fungerar längre?, sitter alla pinnar kvar så kan den mycket väl fungera.

Vad har du för budget till bygget?
Mitt 790FX-GD70 har också gått sönder så har bestämt mig för att köpa ett Asus CH IV formula nu. och om din ekonomi tillåter kanske de kan va intressant med en Hexa core?,

Permalänk
Medlem

Alla pinnar sitter kvar, men känns som den har blivit bränd då den satt fast i kylflänsen på gamla fläkten.

Vet ej priset på Hexa Core, men känns som att 1500:- för ett MB just nu är lite väl.

Bestämde mig för:

MSI 870A-G54, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Får duga.

Permalänk
Medlem

Den kan fastna även om den inte är fast bränd, det beror på kylpastan. Själv körde jag min 965a med stock kylare och med följande pasta i 2 dagar. när jag sen bytte satt den fast som bara den, lyckades ta mig in under och släppa armen, så jag kunde få upp hela kylaren med CPU på för att sedan lyckas lirka av den.