Ny dator, spel och kontorsdator

Permalänk

Ny dator, spel och kontorsdator

Tja!

Min kompis ska ha en ny dator.

Han ska spela och använda den till att betala räkningar och skit. Men vill kunna spela spel som CODMW2, GTA IV samt kanske ngt kommande spel.

Jag la ihop några delar lite snabbt åt honom så här på kvällen/natten.

Ni får gärna kolla om det är bra (funkar) eller om det finns ngt mer prisvärt. Budgeten ska väll ligga ngn stans där runt 5-6

Moder: Gigabyte GA-880GM-UD2H - Inet.se

HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II - Inet.se

RAM: Corsair 2GB (2x1024MB) 1600MHz XMS3-12800DHX - Inet.se

CPU: AMD Phenom2 X2 550 3.1Ghz, AM3 - Inet.se

Graffe: XFX Radeon HD5830 1GB + Aliens vs Predator + Stormrise - Inet.se

Chassi Antec Three Hundred - Inet.se

Nätagg: Corsair CX 400W 80+ - Inet.se

Osäker på CPUn men tog bara någon.
Gärna samma sida också (INET)

Permalänk
Keeper of the Bamse

CPUn är fin men jag hade rekommenderat ett annat grafikkort, t.ex. 5770 eller 5850. Det kortet du valt, 5830, är inte värt pengarna någonstans.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Okey, jag får se vad han säger om budgeten. Jag e lite naab men när jag satte in mitt graffe (5850) så var det precis så att det fick plats. Jag har ett Antec twelvehundred. Kommer ett 5770 verkligen att få plats i threehundred? eller är det samma storlek på "moderkorts platsen" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vfrolunda:

Okey, jag får se vad han säger om budgeten. Jag e lite naab men när jag satte in mitt graffe (5850) så var det precis så att det fick plats. Jag har ett Antec twelvehundred. Kommer ett 5770 verkligen att få plats i threehundred? eller är det samma storlek på "moderkorts platsen" ?

5770 får garanterat plats, 5850 är precis på cm att den får plats

spel och kontor säger du? jag skulle satsa på en 5770 samt en 4kärnig athlon om ni inte hade tänkt att försöka att låsa upp 2 kärnor på phenomen!

Permalänk

Jag har köpt xfx till mig förtu och har varit nöjd men funkar denna lika bra eller? PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se

Den ser ju mindre ut