Google Android kliver om Iphone i USA

Permalänk
Melding Plague

Google Android kliver om Iphone i USA

Försäljningen av enheter med operativsystemet Android ökar lavinartat. Enligt färska undersökningar såldes under de senaste sex månaderna fler enheter med Googles mjukvara än med konkurrerande systemet Ios.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smaken är ju som baken där borta, blackberry i top? Euuuuwh.

Permalänk
Medlem

Apropå Android telefoner.

Jag såg i går att min XPERIA X10 mini har en AMD Z430 med OpenGL och att displayen ligger på 60Hz.

fan snart så CS 1.6 går att köra på mobilen ju.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Android har otrolig potential enligt mig, vissa saker behöver dock åtgärdas snarast. Dels behöver man kunna köpa betalapps i alla länder, sen behöver Android Market bli bättre, just nu är det väldigt svårt att hitta de riktigt bra apparna utan att söka runt en massa på nätet. Ett annat problem är att Android-telefoner är så olika hårdvarumässigt, så vissa apps strular till vissa telefoner osv. Det sistnämnda kanske inte direkt går att "åtgärda", men men...

Permalänk

Jag tolkar statistiken som folk gått från Windows mobile till Android.

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar amerikanarna fatta att Apple är överskattat

Permalänk
Medlem

Apples enheter är ju betydligt dyrare också.. Finns väl något där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Jag tolkar statistiken som folk gått från Windows mobile till Android.

Skrivet av geforce60:

Äntligen börjar amerikanarna fatta att Apple är överskattat

Apple fortsätter att öka och windows mobile sjunker, och du tolkar det som att folk överger Apple?

Permalänk
Medlem

Är väl inte så konstigt att Android går förbi... Apple har 2 mobiler. Android finns på "100 tal" olika mobiltelefoner från olika företag.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av polygon5:

Apple fortsätter att öka och windows mobile sjunker, och du tolkar det som att folk överger Apple?

Om du titta nogrannt så ser du att Windows Mobile börja tappa långt innan Android ökade kraftigt i marknaden.

Ser man istället på Apple iOS så ser man att dom ökade mycket segare än tidigare samtidigt som Android ökade kraftigt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Konstigt när dom spyr ut andriod mobiler och apples telefon hade ett halvår på nacken. Kolla från från dess att apple släppte Ip4 och ett halvår framåt så tror jag inte att android kliver om.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8bergsson:

Konstigt när dom spyr ut andriod mobiler och apples telefon hade ett halvår på nacken. Kolla från från dess att apple släppte Ip4 och ett halvår framåt så tror jag inte att android kliver om.

Tror nog att iPhone-hypen börjar lägga sig något nu. Folk börjar nog inse hur idiotiskt det är att köpa iPhone när man får en htc desire / samsung galaxy S för halva priset.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Att Android tar över mer och mer är ju inte alls konstigt. Jag förväntar mig liknande resultat i resten av världen. Som andra säger det finns massor med Android-mobiler från näst intill alla tillverkare och dessutom är en hel del av dem relativt billiga.

Skrivet av geforce60:

Äntligen börjar amerikanarna fatta att Apple är överskattat

iPhone är fortfarande den mest önskade telefonen i USA enligt undersökningen:

Citat:

Among current subscribers thinking of switching devices, the iPhone remains the most desired phone, finding loyalty with nearly 90% of current iPhone users and enticing healthy slices of Android users (21%) and Blackberry owners (29%) to consider the move to Apple. Android’s loyalty among switchers (71%) outperforms Blackberry (42%) where half of its users could potentially chose an iPhone or an Android phone for their next device.

Dessutom så räknas iPhone 4 knappt med i denna tidsperiod utan det handlar mest om sålda 3GS:er, en telefon som då nästan varit ett år gammal.

Permalänk
Medlem

för 7100kr fick jag en Iphone 4 16gb med obegränsad surf (upp till 10mbit) i 2 år. Ganska bra pris om man tänker på att telefonen är sprillans ny

Permalänk
Medlem

Har lite svårt att ta iPhone-statistiken på allvar i en sån här jämförelse.
Puckeln i iPhonestatistiken sammanfaller med lanseringen av 3Gs-modellen i slutet av förra året, nästa modell med IOS är iPhone 4, som släpptes i USA 30 Juni ... den statistiken finns m.a.o. inte med i diagrammet. Att IOS-kurvan ser ut som en berg-och-dalbana är knappast förvånande.

Med tanke på hypen runt iPhone 4 skulle det inte förvåna mig om kurvan för IOS har klivit 10-20% om diagrammet fortsatte en månad till.

Oavsett det så visar statistiken en riktigt trevlig trend, open source är framtiden!
Om nu bara Google kunde sluta räkna pengar och börja bidra lite till Linux (t.ex.) och inte bara sola sig i glansen av androids framgångar.

\\C

Permalänk
Skrivet av Tanner:

för 7100kr fick jag en Iphone 4 16gb med obegränsad surf (upp till 10mbit) i 2 år. Ganska bra pris om man tänker på att telefonen är sprillans ny

Kan du länka till det erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Android går fort framåt, minns när man såg beta-versioner på youtube och tänkte, jaha vad är det som är så bra med detta? Tji fick jag och äger nu en Desire och tycker om den

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glasspinne:

Kan du länka till det erbjudandet?

Privat - Privat - tre.se deras Surf abb, 299kr i månaden. 299 x 24 = 7176

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Privat - Privat - tre.se deras Surf abb, 299kr i månaden. 299 x 24 = 7176

Synd på samtalspriserna bara, men ringer man inte så ofta är det ju lugnt
Öppningsavgift/samtal 0,99 kr
Samtalskostnad/minut 0,39 kr
SMS 0,39 kr
MMS 1,39 kr

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

för 7100kr fick jag en Iphone 4 16gb med obegränsad surf (upp till 10mbit) i 2 år. Ganska bra pris om man tänker på att telefonen är sprillans ny

Enda felet är väl att du fortfarande måste betala varje sms, samtal etc.
Samt att surfen går riktigt segt om du förbrukat din begränsning, men sådant får man väl stå ut med.

Trevligt att Android ökar iaf, ett Os som är långt mer flexibelt och erbjuder kunderna mer, då du inte är låst till bara en hårdvara och ett företag, som dessutom inte gillar när du uppgraderar bara mjukvara och inte byter hela telefonen

Permalänk
Medlem

Aeqvist - Jo det är lite synd, försöker så gott jag kan att använda skype och mail alternativt "WhatsApp Messenger" till polare som också kör iPhone. Funkar ganska fint än så länge (inte behövt sms:a eller ringa en enda gång ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Synd på samtalspriserna bara, men ringer man inte så ofta är det ju lugnt
Öppningsavgift/samtal 0,99 kr
Samtalskostnad/minut 0,39 kr
SMS 0,39 kr
MMS 1,39 kr

Jag tog 3 pott 399 och får telefonen för 49 kr i månaden, de där 399 täcker de samtalen och så jag gör ganska precis, när jag hade telia betalade jag dock en hundring extra för samma användande. Så om man ringer för runt 399 får man telefonen för 1200 :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det är nu upp till något nytt företag att slå till! Gör något riktigt unikt! Android eller inte! Det farligaste för Apple är en ny trend som de inte har något att göra med.

Permalänk
Medlem

Statistiken visar hur försäljningen ser ut. Det finns tre, i praktiken bara två, telefoner med IOS och med Android finns det fler än jag orkar räkna upp just nu. Är förvånad att inte android hade större del med tanke på hur många telefoner som finns att köpa med det operativet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Apropå Android telefoner.

Jag såg i går att min XPERIA X10 mini har en AMD Z430 med OpenGL och att displayen ligger på 60Hz.

fan snart så CS 1.6 går att köra på mobilen ju.

se HTC desire med sin 1ghz processor, eller Samsung galaxy S med sin hummingbird processor på 1ghz mde ännun bättre gpu del man kan ju köra quake på båda redan idag

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixx:

Oavsett det så visar statistiken en riktigt trevlig trend, open source är framtiden!
Om nu bara Google kunde sluta räkna pengar och börja bidra lite till Linux (t.ex.) och inte bara sola sig i glansen av androids framgångar.

\\C

Linux 2 6 35 - Linux Kernel Newbies
Taddaa! nåt har de gjort iaf!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Men det är också så att alla har ju väntat på den nya iPhone 4 och sen nu när den har kommit ut så har alla inte hunnit få sitt exemplar för alla är slutsålda (så det fins många som står på en kö lista i USA för att få den, detta gör så Apple ligger lite i underläge

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Sett över samtliga smarta telefoner på den amerikanska marknaden oavsett inköpsdatum har dock Android en bra bit kvar.

Ganska rolig mening faktiskt. Den stora framgången kommer när Android lyckas sälja i dåtid!

Skrivet av Nvidia_GeekForce:

Men det är också så att alla har ju väntat på den nya iPhone 4 och sen nu när den har kommit ut så har alla inte hunnit få sitt exemplar för alla är slutsålda (så det fins många som står på en kö lista i USA för att få den, detta gör så Apple ligger lite i underläge

Det är medveten marknadsstrategi och något som Apple tillämpat under lång tid. Istället för pumpa ut enheter har det varit bättre att få folk att med alla medel köa för en enhet och förlänga hypen.

Skrivet av Halogen:

Statistiken visar hur försäljningen ser ut. Det finns tre, i praktiken bara två, telefoner med IOS och med Android finns det fler än jag orkar räkna upp just nu. Är förvånad att inte android hade större del med tanke på hur många telefoner som finns att köpa med det operativet.

Också ett exempel på affärsstrategi. Det är upp till Apple att låsa sin mjukvara till sin hårdvara. Android är inte en hårdvaruplattform, utan erbjuder endast en mjukvarulösning. Två olika affärsmodeller. Google valde att lägga ner sin egen Nexus.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog ändras snart eftersom iphone4 kommit ut.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8bergsson:

Konstigt när dom spyr ut andriod mobiler och apples telefon hade ett halvår på nacken. Kolla från från dess att apple släppte Ip4 och ett halvår framåt så tror jag inte att android kliver om.

Oavsett hur plattformen ser ut så är det ju säljkraften och etableringen av systemet på marknaden som utgör hur stort intresse det kommer finnas att investera i systemet. Har Android en snabbare tillväxt än Apple kommer Google ha en fördel i att få tag på nytt blod i utvecklingen av diverse program och hårdvara på sikt. Vilket naturligtvis inte gör systemet mindre attraktivt för kunderna.

Sedan är väl iPhone 3GS ett år gammalt nu, eller?

Och en annan viktigt faktor är ju hur stor del av iPhone-användarna som byter upp sig vid varje lansering. Det gäller ju inte exklusivt om att tjäna pengar snabbt utan att kunna nå ut till nya kunder. Av den anledningen tror jag inte att Apple kommer kunna rasa ikapp Android med någon nämnvärd marginal så länge tillverkarna av Android-telefoner håller ett stadigt tempo och fortsätter erbjuda nya produkter.