Permalänk

Falkdata.se

Någon som har några erfarenheter om Falk Data i Göteborg?

Ska köpa ny dator inom en ganska snar framtid, och har möjlighet att få ett väldigt bra pris.

Sry om jag la tråden i fel forumsdel.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

bättre än inet?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Varför inte åka till inet istället? Skulle nog gissa på att du får bättre pris där och dessutom större utbud/lagerhållning

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk

Jo, Inet va mitt förstahandsval, men saken är den att jag kan få datorn till näst intill inköpspris om jag köper den på Falkdata, men innan jag köper nåt så vill jag vara säker på att det är en pålitlig affär.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

Dom hade inte särskilt snygg kabeldragning på bilden till höger om texten under "Konsultverksamhet".

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Skrivet av Calle.Lid:

Dom hade inte särskilt snygg kabeldragning på bilden till höger om texten under "Konsultverksamhet".

Hehe, sant. Missade det.

Någon annan som har några erfarenheter av affären?

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

Dom har tydligen bästa pizzan i stan iallafall

Falk Data - omdömen på Rejta.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Dom har tydligen bästa pizzan i stan iallafall

Falk Data - omdömen på Rejta.se

Haha garvade av någon random anledning i typ 5 min åt det där, DAGENS !!!

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Dom har tydligen bästa pizzan i stan iallafall

Falk Data - omdömen på Rejta.se

Hahaha, det låter ju bra iaf

Men hur skulle ni göra då? "Chansa" å köpa den på Falkdata till lite över inköpspris, eller gå till Inet?
Har ju ingen lust att köpa datorn, och sen efter några månader så gör Falkdata en B-ray.se ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Hahaha, det låter ju bra iaf

Men hur skulle ni göra då? "Chansa" å köpa den på Falkdata till lite över inköpspris, eller gå till Inet?
Har ju ingen lust att köpa datorn, och sen efter några månader så gör Falkdata en B-ray.se ^^

Tror knappast dom gör en B-ray eftersom Falkdata har fysiska butiker och verkar vara ett lite mer seriösare och äldre företag. Jag tycker att du ska satsa på Falkdata om det skiljer en större summa pengar mellan det stället och inet.se. Om det inte skiljer så mycket skulle jag aldrig köpa någon annanstans än inet!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Handla på faktura! =D

EDIT: vad ska du ha för grejer i datorn och vad kommer det att kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skopetski:

Handla på faktura! =D

EDIT: vad ska du ha för grejer i datorn och vad kommer det att kosta?

Undrar samma sak, hur mycket slantar sparar du i runda slängar?
Är ju som alltid, får väga fördelar mot nackdelar...

Snackar vi 50% är det bara köra på, är det 10% är det ju bara dumsnålt att riska istället för att köra på nått beprövat (inet som det vekrar i detta fallet)

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Tror knappast dom gör en B-ray eftersom Falkdata har fysiska butiker och verkar vara ett lite mer seriösare och äldre företag. Jag tycker att du ska satsa på Falkdata om det skiljer en större summa pengar mellan det stället och inet.se. Om det inte skiljer så mycket skulle jag aldrig köpa någon annanstans än inet!

Ok, det låter bra.
Vet inte vad jag kommer få för pris, men kommer kanske få besked idag

Skrivet av skopetski:

Handla på faktura! =D

EDIT: vad ska du ha för grejer i datorn och vad kommer det att kosta?

Här är en lista på grejerna:
http://img818.imageshack.us/img818/2273/skrmklippy.jpg

Skrivet av BasseBaba:

Undrar samma sak, hur mycket slantar sparar du i runda slängar?
Är ju som alltid, får väga fördelar mot nackdelar...

Snackar vi 50% är det bara köra på, är det 10% är det ju bara dumsnålt att riska istället för att köra på nått beprövat (inet som det vekrar i detta fallet)

Det är definitivt närmare 50%.

Kompisen som ska fixa det åt mig köpte själv bl.a en i7 930 för 1300:-, och han skulle försöka fixa samma pris åt mig.
Får jag samma avdrag på resten av grejerna så är det ju i runda slängar ~50% jag kommer tjäna på det.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

Har du redan grafikkort?

Permalänk

haha jäklar 50% är ju inte illa och din kompis bör ju redan ha några kontakter där för att kunna få ett sånt pris? Alltså är det ju lungt om din kompis redan har genomfört ett lyckat köp och har kontakter där..

Skrivet av Forsberg1:

Har du redan grafikkort?

Han har ju redan 9800x2 vilket duger bra än så länge i de flesta fall där mani nte använder dx11 eller ska lira crysis i hög upplösning + massa lull lull.

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Har du redan grafikkort?

Jag kommer köra på mitt gamla skabbiga 9800GX2 tills ati släpper sin 6000-serie.
Ev. så tar jag kanske två st GTX 480 nu...har inte riktigt bestämt mig än.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Jag kommer köra på mitt gamla skabbiga 9800GX2 tills ati släpper sin 6000-serie.
Ev. så tar jag kanske två st GTX 480 nu...har inte riktigt bestämt mig än.

Jag säger vänta till 6xxx serien, är ju inte så brutalt långt kvar om det nu går som planerat ^_^

Permalänk
Skrivet av skopetski:

haha jäklar 50% är ju inte illa och din kompis bör ju redan ha några kontakter där för att kunna få ett sånt pris? Alltså är det ju lungt om din kompis redan har genomfört ett lyckat köp och har kontakter där..

Han har ganska nyligen själv köpt en komplett dator av dem utan problem, så det verkar vara lugnt

Skrivet av skopetski:

Jag säger vänta till 6xxx serien, är ju inte så brutalt långt kvar om det nu går som planerat ^_^

Jo, det blir nog att jag göra det. Får klara mig på GX2:an under tiden ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Han har ganska nyligen själv köpt en komplett dator av dem utan problem, så det verkar vara lugnt

KÖR PÅ DÅ!!!
Ps. glöm inte att testa deras pizza med härligt krispig botten! ds.

Permalänk
Skrivet av skopetski:

KÖR PÅ DÅ!!!
Ps. glöm inte att testa deras pizza med härligt krispig botten! ds.

Jo, får jag så bra pris så är det ju inget att fundera på.
Återkommer få fort jag får reda på det

edit. Självklart kommer jag testa deras krispiga pizza

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

Det vart mycket snack och lite verkstad...
Fick inget rabatt öht -.-

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Det vart mycket snack och lite verkstad...
Fick inget rabatt öht -.-

jävla skit då =(

Permalänk
Skrivet av skopetski:

jävla skit då =(

Jo, verkligen.
Men datorn kommer ju köpas ändå, men det kanske bara tar lite längre tid..
Det blir iaf Inet som kommer få mina pengar

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!