MSI lanserar 870A Fuzion Power Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danboffe:

men då borde ju nvidias physx åka med på köpet?

Kanske, kanske inte. Ser vi till hur de ser ut med PhysX-drivrutinerna från NVIDIA så kommer nog PhysX via GPU inte fungera när man kombinerar ATI och NVIDIA grafikkort.
Att köra ihop NVIDIA och ATI för bättre prestanda fungerar. Men PhysX som har en egen drivrutin kommer nog säga ifrån eftersom de finns ett ATI grafikkort i datorn!

Men jag tror såhär. Om PhysX inte funkar med Hydra i nuläget så kanske de kommer göra de i framtiden. För detta krävs de förmodligen att fler och fler moderkort kommer ut med Hydra kretsar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Har övervakat denna tråd ett tag nu om info om man kan köra enbart SLI om man vill det t.ex? Hemsida säger bara multi-gpu support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Har övervakat denna tråd ett tag nu om info om man kan köra enbart SLI om man vill det t.ex? Hemsida säger bara multi-gpu support.

Du lär ju kunna köra två nvidiakort tillsammans, om det blir lika bra prestanda som sli vet jag inte, men siffrorna säger 40-80% prestandaökning så bättre lär det ju bli.

Ska du bara köra sli är det väl bättre att satsa på ett sli-kort?

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Du lär ju kunna köra två nvidiakort tillsammans, om det blir lika bra prestanda som sli vet jag inte, men siffrorna säger 40-80% prestandaökning så bättre lär det ju bli.

Ska du bara köra sli är det väl bättre att satsa på ett sli-kort?

Tack för infon. Kommer att köra SLI i en övergångsfas tänkte jag (uppgrading). Kommer att gå över till AMD men har inte hittat något prisvärt MB som stödjer både SLI och CF, samt har sata 6 och usb 3. Jag har hittat några MB för Intel plattform men jag ska ha AMD denna gången. Är det samma "försämring" med detta MB'et om man kör CF?

EDIT: Hittade en review som svarade på mina frågor MSI 870A Fuzion (AMD 770) Motherboard The Box and What’s Inside :: TweakTown USA Edition