Permalänk
Medlem

Mitt första datorbygge!

Hej Sweclockers!

Bestämde mig i Augusti för att för första gången bygga en egen dator istället för att köpa ett färdigt paket, dels för att spara pengar och dels för att faktiskt lära mig något om maskinen jag använder dagligen. Har använt mig mycket av ert forum då jag tycker det är väldigt informativt och håller en bra standard på diskussioner, därför bestämde jag mig för att bli medlem. Paketet jag plockat ihop kommer främst att användas för Starcraft 2 och allmänt lek.

Det jag skulle vilja ha hjälp med nu är mer insatta människor som tar en titt på mina delar om dessa är kompatibla med varandra eller om jag missat något som krävs för förstagångsbygge. Länken ska visa min inköpslista på: Komplett.se

Synpunkter och kritik tag gärna emot.
Mycket tacksam för hjälp :)!

Permalänk
Medlem

Välkommen.
För det första tror jag inte du behöver en extra kabel till nätagget.
och sen det nätagget skulle varit ilager den 24 aug då jag tänkte köpa det men det har blivit framflyttat om jag var du skulle jag ta ett annat..
Gainwards 460 har en lite sämre pcb än andra som inte tål lika mycket värme som en del andra 460 och kan gå sönder lättare :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Välkommen.
För det första tror jag inte du behöver en extra kabel till nätagget.
och sen det nätagget skulle varit ilager den 24 aug då jag tänkte köpa det men det har blivit framflyttat om jag var du skulle jag ta ett annat..
Gainwards 460 har en lite sämre pcb än andra som inte tål lika mycket värme som en del andra 460 och kan gå sönder lättare :S

Tackar för svar!
Följer det med en nätkabel alltså, det framgår inte speciellt bra på produktdetaljerna eller i Sweclockers test. Men det är kanske är självklart för någon som har köpt ett förr :).
Ajdu, vad synd på nätaggregatet. Var väldigt sugen på det då det är rekommenderat av Sweclockers i den prisklassen, får kanske köpa det från en annan sida då. Kan det ha att göra med att kortet är fabriksöverklockat? Vet du om detta gäller även för deras "vanliga" Gtx 460?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idonoh:

Tackar för svar!
Följer det med en nätkabel alltså, det framgår inte speciellt bra på produktdetaljerna eller i Sweclockers test. Men det är kanske är självklart för någon som har köpt ett förr :).
Ajdu, vad synd på nätaggregatet. Var väldigt sugen på det då det är rekommenderat av Sweclockers i den prisklassen, får kanske köpa det från en annan sida då. Kan det ha att göra med att kortet är fabriksöverklockat? Vet du om detta gäller även för deras "vanliga" Gtx 460?

Nätkabel följer med.
Ja hur du gör med nätagg är svårt.
Ang 460 kolla http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/944180-svaret-pa... antar att du ska köra sli i framtiden?
Sen tror jag att det redan sitter kylpasta på intels stockkylare.
Du kanske vill byta ?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Nätkabel följer med.
Ja hur du gör med nätagg är svårt.
Ang 460 kolla http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/944180-svaret-pa... antar att du ska köra sli i framtiden?
Sen tror jag att det redan sitter kylpasta på intels stockkylare.
Du kanske vill byta ?

Antagligen blir det ett byte mot Evga Gtx 460, det enda tråkiga med det är att man måste ha en adapter för att få "vanlig" Hdmi, men det känns ju överkomligt. Har inte funderat mycket på hur jag ska göra framöver men det är ju en möjlighet att man kör sli senare. Vilken bra länk förresten, tack. Nej jag trodde att kylpasta saknades, vad bra att du visste det, sparade mig 100 kr. Hade inte tänkt att byta kylaren då jag inte planerar att överklocka min dator inom en överskådlig tid, och jag tror mitt chassi är bra på att strömma luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idonoh:

Antagligen blir det ett byte mot Evga Gtx 460, det enda tråkiga med det är att man måste ha en adapter för att få "vanlig" Hdmi, men det känns ju överkomligt. Har inte funderat mycket på hur jag ska göra framöver men det är ju en möjlighet att man kör sli senare. Vilken bra länk förresten, tack. Nej jag trodde att kylpasta saknades, vad bra att du visste det, sparade mig 100 kr. Hade inte tänkt att byta kylaren då jag inte planerar att överklocka min dator inom en överskådlig tid, och jag tror mitt chassi är bra på att strömma luft.

Evga är bra
Det där med kylpastan är jag inte 100 på.
Maila och fråga kompletts support.
Det följer med en mini hdmi till hdmi i grafikkorts kartongen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Evga är bra
Det där med kylpastan är jag inte 100 på.
Maila och fråga kompletts support.
Det följer med en mini hdmi till hdmi i grafikkorts kartongen

Ska bli höra med dem! Tack för all hjälp