Permalänk
Inaktiv

Köpråd ang 2 datorpaket

Hej!
Jag kikar just nu på 2 paket från komplett som verkar rätt prisvärda. Har läst på om respektive grafikkort samt CPUer (benchmarks etc).

Har mer eller mindre bestämt mig för ett av paketen, men vore mycket tacksam att få höra från er pålästa medlemmar (om ni har tid) villket paket ni skulle rekommendera (har ni dessutom lust att ange varför så vore det ännu mer tacksamt).

Mina intressen är till största del spel så som BF BC2, WoW, Crysis etc.

Länk paket 1 (AMD):
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10430

Länk Paket 2 (Intel):
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

Tackar och bockar för er tid/ hjälp!

Mvh / Z

Permalänk
Medlem

mest FPS är ju amd burken utan tvekan, då ett 470 aldrig klår två 6870...då cpuerna inte spelar så stor roll i spel.(program = i7 ???)

kort sagt skulle jag valt amd paketet pga 6 kärnor, dubbla grafikkort, 750w nättagg, dock ej ultimate = skoj.
intelpaketet = snabb cpu men 4 kärnor, ett grafikkort,620w nättagg, win ultimate = bra ifall du har fåtrådiga spel som sc2 eller gör mycket arbete i windows då i7 troligtvis är snabbare på program...

tänkvärt. sc2 och fåtrådiga spel/program = winner i7 lätt. ati har haft längre laddningstider i BFBC2(säkert patchat nu?)

Permalänk

I spel tycker jag helt klart amd alternativet då det är snabbare kort där.

Dock får man ju inte tänka bort i7an. Då man kan köpa till 470 i framtiden och köra sli oc då blir du intel alternativet snabbare.

Svårt val faktiskt. skulle tänkt såhär.

Skall du inte byta ut något kör amd alternativet.

Skulle du kunna tänka dig att köpa 1 till 470 i framtiden kör då på i7 paketet.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Inaktiv

Tackar och bockar för båda svaren!
Jag lägger min beställning nu i början av veckan.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Mvh / Z