Google visar Android 2.3 "Gingerbread" och Nexus S

Permalänk
Melding Plague

Google visar Android 2.3 "Gingerbread" och Nexus S

Mjukvarujätten Google rullar ut version 2.3 av operativsystemet Android tillsammans med den nya mobiltelefonen Nexus S.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kommer denna uppdatering till HTC Desire?
Verkar var en trevlig uppdatering som kommer med bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en vettig uppdatering och en mysig telefon.

Hoppas bara prislappen blir någorlunda

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrillemeter:

Kommer denna uppdatering till HTC Desire?
Verkar var en trevlig uppdatering som kommer med bättre prestanda.

Gick in i inställningarna och sökte efter nya uppdateringar och den hittade en som nu laddas ner. Vet inte om det är 2.3.

Permalänk

FUUUUUU jag som precis tänkt skaffa Desire HD!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Kommer denna uppdatering till HTC Desire?
Verkar var en trevlig uppdatering som kommer med bättre prestanda.

Kommer säkert komma om ett tag

Permalänk

Åååååhhhhh. Snälla någon spekulera när den kommer och hur mycket den kommer kosta.

Permalänk
Inaktiv

Längtar tills uppdateringen kommer till min Samsung Galaxy S.
Nexus S verkar bli en underbar telefon och jag hoppas att Google är smarta nog att sälja den i Sverige och övriga länder här i Europa också. Enda negativa med telefonen som jag kunde hitta är att de har nergraderat från Bluetooth 3 som jag har på min Galaxy S till Bluetooth 2.1 men antar att det inte spelar så stor roll då iaf jag aldrig använder Blåtand1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Nexus S verkar bli en underbar telefon och jag hoppas att Google är smarta nog att sälja den i Sverige och övriga länder här i Europa också.

Jag håller med! Vill ha denna telefon så gärna! Skriv upp er på deras mail lista (glöm inte att välja sverige). Vi måste visa att den är eftersökt i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Gick in i inställningarna och sökte efter nya uppdateringar och den hittade en som nu laddas ner. Vet inte om det är 2.3.

Nej det är en annan uppdatering
Ny uppdatering till HTC Desire (2.29.405.2) | Swedroid

Permalänk
Medlem

Jag funderar på Nexus S eller Omnia 7.

Permalänk
Medlem

Det kliar något rejält i köpfingrarna!

Permalänk
Medlem

Kommer Nexus One få 2.3? Nu har jag ingen själv men vore mest intressant och se ifall google droppar uppdateringarna till den nu, då vet man vad man har att vänta sig i uppdateringsväg med Nexus S.
Men helt klart hetaste mobilen ute idag iaf, den kommer garanterat få honeycomb med så.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Hoppas uppdateringen släpps till HTC Desire!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Den absolut största fördelen med alla Nexus telefoner (S, One) är att de får Android uppdateringarna snabbast. Direkt från Google istället för att tillverkarna ska implementera deras "skin", fixa och trixa med Android (vilket oftast tar månader).
Vilket innebär att Nexus S kommer antagligen vara den telefonen som får Honeycomb (som det ryktas ska vara 3.0) först, om inte de släpper en ny Nexus telefon med 3.0.

Det behövs en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Jag funderar på Nexus S eller Omnia 7.

Är ju två olika operativsystem

Jag har i alla fall en Omnia 7 och jag är mycket nöjd. Hårdvarumässigt är telefonerna likvärdiga.

Vilket användargränssnitt gillar du bäst? Personligen tycker jag att Android ser rätt tråkigt och fult ut jämfört med Windows Phone 7:
YouTube - Samsung Omnia 7 Review

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Enda negativa med telefonen som jag kunde hitta är att de har nergraderat från Bluetooth 3 som jag har på min Galaxy S till Bluetooth 2.1 men antar att det inte spelar så stor roll då iaf jag aldrig använder Blåtand1.

Haha vitsigt!

On topic:

Lite missnöjd är man ju över nya Nexus S. Det är ju inget nytt under skalet direkt. Samma Hummingbird, samma frekvens, samma allt ungefär. De kunde väl åtminstone hottat upp hårdvaran liiiite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Är ju två olika operativsystem

Jag har i alla fall en Omnia 7 och jag är mycket nöjd. Hårdvarumässigt är telefonerna likvärdiga.

Vilket användargränssnitt gillar du bäst? Personligen tycker jag att Android ser rätt tråkigt och fult ut jämfört med Windows Phone 7:
YouTube - Samsung Omnia 7 Review

Jo, jag har förstått att det är två olika OS.

Jag är nog mer sugen på Windows Phone 7. Har aldrig sett ett UI flyta på så bra.

Permalänk
Medlem

Gillar designen skarpt faktikst! Hoppas priset blir lägre än HTC:s prissättning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Jo, jag har förstått att det är två olika OS.

Jag är nog mer sugen på Windows Phone 7. Har aldrig sett ett UI flyta på så bra.

Då gör du ett bra val I januari kommer även en stor uppdatering till WP7 som på förhand har kallats för Windows Phone 8

Är som sagt jäkligt nöjd med min WP7. Finns många fina finesser i operativsystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Då gör du ett bra val I januari kommer även en stor uppdatering till WP7 som på förhand har kallats för Windows Phone 8

Är som sagt jäkligt nöjd med min WP7. Finns många fina finesser i operativsystemet.

Hur fungerar det med Googles tjänster? För hur bra telefonen än är så tycker jag nog allt att googles gmail, kalender, kontakter etc är bättre än Microsofts tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0gberg:

Haha vitsigt!

On topic:

Lite missnöjd är man ju över nya Nexus S. Det är ju inget nytt under skalet direkt. Samma Hummingbird, samma frekvens, samma allt ungefär. De kunde väl åtminstone hottat upp hårdvaran liiiite?

Mjo, men för oss som går i uppgraderingstankar är den ett självklart val. Tänk även på att Android funnits i färdigoptimerade versioner för snapdragon pga Nexus One, medan Samsung själv fått anpassa Android efter Hummingbird. Tror Nexus S:en därför kommer flyta på ganska mycket bättre än alla telefoner på marknaden nu, men det kanske bara är mitt önsketänkande.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker designen på Nexus S inte är den snyggaste?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Hur fungerar det med Googles tjänster? För hur bra telefonen än är så tycker jag nog allt googles gmail, kalender, kontakter etc är bättre än Microsofts tjänster.

Jag gillar också Google bättre

Du lägger till ditt Google-konto under Accounts och väljer att den ska synka allt så är det klart sen Gmail, Calender osv. läggs till automatiskt.

Än så länge måste man använda Bing som sökmotor på Sök-knappen (kommer säkert ändras i en uppdatering) men det finns en Google Search app. YouTube finns också för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Jag gillar också Google bättre

Du lägger till ditt Google-konto under Accounts och väljer att den ska synka allt så är det klart sen Gmail, Calender osv. läggs till automatiskt.

Än så länge måste man använda Bing som sökmotor på Sök-knappen (kommer säkert ändras i en uppdatering) men det finns en Google Search app. YouTube finns också för övrigt.

Låter ju fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Jag gillar också Google bättre

Du lägger till ditt Google-konto under Accounts och väljer att den ska synka allt så är det klart sen Gmail, Calender osv. läggs till automatiskt.

Än så länge måste man använda Bing som sökmotor på Sök-knappen (kommer säkert ändras i en uppdatering) men det finns en Google Search app. YouTube finns också för övrigt.

vet du när det kommer svenskt tangentbord? typ bara det som får mig att inte köpa en ännu

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vatsug:

vet du när det kommer svenskt tangentbord? typ bara det som får mig att inte köpa en ännu

man laddar ner en från market

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av x1zt:

Kommer Nexus One få 2.3? Nu har jag ingen själv men vore mest intressant och se ifall google droppar uppdateringarna till den nu, då vet man vad man har att vänta sig i uppdateringsväg med Nexus S.
Men helt klart hetaste mobilen ute idag iaf, den kommer garanterat få honeycomb med så.

2.3 har precis kommit till Nexus One

Permalänk

Undrar när uppdateringen släpps till min Desire HD :S
Liksom en ganska ny mobil, den lär ju få uppdateringen snart.

Permalänk

Allo, Allo Je t'aime! Je t'aime! ~

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||