Permalänk
Medlem

Integrerat ljudkort

Det moderkort jag tänkt köpa har ett integrerat stereoljudkort enligt beskrivningarna. Kanske lite dum fråga, men hur vet jag om ljudkortet är bra eller ej? Det sägs ju inte vara det bästa att ha ett integrerat ljudkort om man ska överclocka, men men...

MSI K7T-266 PRO2A Moderkort

Edit: Någon som har detta moderkort och har några synpunkter om det?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om du ska satsa på integrerat ljud så skulle jag åtminstonne ta ett kort med C-Media chipset. Beror iof. på vad du har för krav. Är det bara för spel, eller är det även film, musik etc?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte upptäckt att det hade integrerat ljud förrän nyligen, så det tillhörde inte mina krav precis. Jag hade tänkt att det skulle vara för spel, samt mp3...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Går det att använda mitt nuvarande ljudkort istället så man kopplar bort det integrerade AC97? Isåfall är det nemas problemas.

Edit: Kanske ska tillägga att det ljudkortet jag har nu är ett Diamond Sonic Impact S90, Soundblasterkompitabelt PCI-kort, 3D-ljud med Aureal A3D Interactive. Är det bättre tror ni? (dock ca 3,5 år gammalt, men jag tycker det funkar bra )

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Självklart kan du koppla bort det integrerade ljudet.

Permalänk
Medlem

Problem is no more. Gör man det genom BIOS eller (öhm.. ytterligare en dum fråga)?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

aa precis

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

skulle absolut satsa på ett vanligt ljudkort också..

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
skulle absolut satsa på ett vanligt ljudkort också..

Har redan ett, som sagt. Blev bara lite konfundersam över att jag kanske inte kunde använda det pga. att det redan fanns ett integrerat..

Förresten, det är nog bäst du kortar ner din signatur till max tre rader innan farbror moderator tar bort den helt. *tipsa*

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower