Bildspecial: In Win på CES 2011

Permalänk
Melding Plague

Bildspecial: In Win på CES 2011

Chassitillverkaren In Win är känt för att producera kostnadseffektiva lösningar med design som sticker ut ur mängden. Datorlådorna i företagets monter på CES 2011 är inga undantag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gode gud vilka fula skapelser

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Att de inte är stora i Sverige måste ju bara tyda på att Svenskar faktiskt har lite smak...

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om märket, se om det kommer till svergie (finns det?)
Föredrar nog det chassit jag har nu föredessa.. kreativa saker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Gode gud vilka fula skapelser

Jag håller helt med; men den första (bilden) såg faktiskt rätt så skaplig ut.
Resterande chassin är alldeles för plastiga för att locka mig till ett köp.;)

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Medlem

Gaming chassi blir bara fulare och fulare för varje dag

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Jag tror att ett ord beskriver dessa rätt så bra. Plast.

Permalänk
Medlem

In win tillverkar fulaste chassina i världen troligen, enda som eventuellt skulle funka var "Wavy" dock såg man knappt nått.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Det enda som såg lite intressant ut var ju lösningen med dator+skärm i ett och de två usb portarna framtill för mus och tangentbord. Smidig lan-pryl, lanar dock aldrig numera men nog hade man önskat att man hade en sån lösning back in the days.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är ett ovanligt märke, jag har sett ett flertal budgetchassin i butikerna från dem.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mögel:

Det enda som såg lite intressant ut var ju lösningen med dator+skärm i ett och de två usb portarna framtill för mus och tangentbord. Smidig lan-pryl, lanar dock aldrig numera men nog hade man önskat att man hade en sån lösning back in the days.

Perfekt kontorsdator också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ett problem kan ju vara att chassin överhuvudtaget är FULA och deras lösning är att göra de ännu fulare? Bra jobbat.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk

Varför säger alla att dem BARA gör fula chassin? Jag funderar kanske på att skaffa det lilla chassit till vänster på bild 10. Det är ju skit snyggt.

Permalänk
Medlem

De mindre chassina såg rätt bra ut.

De större däremot... Givna lådor för folk som köper Gigabytes "Killer Assassin"-moderkort.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rullstols Roger:

Varför säger alla att dem BARA gör fula chassin? Jag funderar kanske på att skaffa det lilla chassit till vänster på bild 10. Det är ju skit snyggt.

Tycker så jag med Kanske "dom andra" gått och blivit sterila eller nåt Nä skämt åsido smaken är som baken...delad

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Gillade datorn med skärmstativet

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Gillade datorn med skärmstativet

Precis!

Diva <3

Permalänk
Medlem

Hemskt är ordet!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

För 10 år sedan var In-win mer känt i Sverige. Finns fortfarande hos bl a en större leverantör. In-win är nödvändigtvis inte dåligt. Enskilda modeller kan vara riktigt prisvärda och gedigna.

Permalänk
Medlem

Ja jag instämmer, fula chassin, så som mer eller mindre alltid nu mer. Dagens chassin ser ut som stylade streetbilar eller annat tjafs, smaklöst d.v.s.

Måste säga att jag är gammalmodig men jag har hellre ett gammalt klassiskt grått plastigt men stilrent chassi än något åbäke med en massa taggar, fönster, fenor, lampor och gudarna vet vad.

Håller fortfarande mitt ATC 201 som ett av de snyggaste och enklaste chassin som gjorts: http://lh6.ggpht.com/_SHDPJvJtCOs/S8fFs4XzPlI/AAAAAAAAALg/veF...
Även om det tråkigt nog i dag är rätt förlegat i.o.m. sina trånga mått, gamla lösningar och små 80x80 fläktplatser etc.

Men varför görs det inte lika stilrena chassin i dag som smälter in bredvid stereon m.m.
Design på datorchassin måste inte vara osmaklig och frånstötande pubertal, andra liknande produkter som chassin för HIFI utrustning t.ex. är ett lysande exempel.

Det är sorgligt.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Varför säger alla att dem BARA gör fula chassin? Jag funderar kanske på att skaffa det lilla chassit till vänster på bild 10. Det är ju skit snyggt.

Finns hos Komplett

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

De mindre chassina såg rätt bra ut.

De större däremot... Givna lådor för folk som köper Gigabytes "Killer Assassin"-moderkort.

Höhö, jag känner mig träffad! Chassit i militärstuk och ett G1 Killer Assassin när de kommer i AM3+ format blir ju givna köp! Måste ju leva upp till min badass-attityd liksom!

Permalänk

whatever happened to simple and elegant?

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gerthoi:

Ja jag instämmer, fula chassin, så som mer eller mindre alltid nu mer. Dagens chassin ser ut som stylade streetbilar eller annat tjafs, smaklöst d.v.s.

Måste säga att jag är gammalmodig men jag har hellre ett gammalt klassiskt grått plastigt men stilrent chassi än något åbäke med en massa taggar, fönster, fenor, lampor och gudarna vet vad.

Håller fortfarande mitt ATC 201 som ett av de snyggaste och enklaste chassin som gjorts: http://lh6.ggpht.com/_SHDPJvJtCOs/S8fFs4XzPlI/AAAAAAAAALg/veF...
Även om det tråkigt nog i dag är rätt förlegat i.o.m. sina trånga mått, gamla lösningar och små 80x80 fläktplatser etc.

Men varför görs det inte lika stilrena chassin i dag som smälter in bredvid stereon m.m.
Design på datorchassin måste inte vara osmaklig och frånstötande pubertal, andra liknande produkter som chassin för HIFI utrustning t.ex. är ett lysande exempel.

Det är sorgligt.

Felet är väl att man inte ens kan nudda ett chasi av plast utan att det ska gå sönder annars så håller jag med dig.. Vissa chassin börjar bli helt smaklösa!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Musikälskare

Hmm vem köper dessa? Inget för mig iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det med VESA fästet var riktigt nice!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tycker om uddda design och har gillar in-win men det återkommande problemet är all jäkla plast.

Permalänk
Skrivet av Gerthoi:

Ja jag instämmer, fula chassin, så som mer eller mindre alltid nu mer. Dagens chassin ser ut som stylade streetbilar eller annat tjafs, smaklöst d.v.s.

Måste säga att jag är gammalmodig men jag har hellre ett gammalt klassiskt grått plastigt men stilrent chassi än något åbäke med en massa taggar, fönster, fenor, lampor och gudarna vet vad.

Håller fortfarande mitt ATC 201 som ett av de snyggaste och enklaste chassin som gjorts: http://lh6.ggpht.com/_SHDPJvJtCOs/S8fFs4XzPlI/AAAAAAAAALg/veF...
Även om det tråkigt nog i dag är rätt förlegat i.o.m. sina trånga mått, gamla lösningar och små 80x80 fläktplatser etc.

Men varför görs det inte lika stilrena chassin i dag som smälter in bredvid stereon m.m.
Design på datorchassin måste inte vara osmaklig och frånstötande pubertal, andra liknande produkter som chassin för HIFI utrustning t.ex. är ett lysande exempel.

Det är sorgligt.

Fractal design R3 är ett rätt stilrent chassi (fast är lite plastig, speciellt i fronten). Men utseendemässigt syns de inte lika tydligt som de känns (är inte glappigt eller andra brister, utan de bara känns att de inte är metall).

Ditt chassi är inte så stilrent när de kommer till färger (gillar om de bara är en färg). Den gråa sticker också ut väldigt mycket mot de svarta så jag tycker de inte är så stilrent. De är ju ungefär som de chassit jag hade (Du hittar de gamla i sign).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Mitt första chassi var ett In Win Q500 inköpt 1997 http://www.dansdata.com/images/buildpc/320/case.JPG Stort och stilrent (om än lite omodernt idag internt) och runt den tiden var dom rätt stora i Sverige. Men faktum är att många av er som nu säger att dom är plastiga var p14 då och köpte inte dom stilrena chassina som ändå fans på marknaden. Det skulle vara svart (dammagnet = idiotiskt) och gärna stajlat med bling bling, nu har ni vuxit upp och insett att det finns andra värden och kanske fått synpunkter på att det skall vara lite högre WAF på lådan, men ser man på interna saker som moderkort så är det fortfarande många här som kissar på sig av designade kylare på moderkort och annat som inte tillför något även om en del nu insett att det gått för långt med Gigabytes GI-Joe hej och hå moderkort men det hade inte existerat om ni inte blivit så till er av Asus mer eller mindre lika fåniga moderkort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Oj....Plastic fantastic! ;D

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<