Grafikkortet lägger av ?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet lägger av ?

Satt och kollade youtube och på en stream på justin.tv precis och ganska väntat så slocknade skärmen. Men något var inte som vanligt. Brukar bli så att skärmen blir grön och jag får ett meddelande att Grafikdrivrutinerna har slutat fungera och har återställts eller liknande. Men denna gången blev skärmen svart och tillslut så stängde datorn av sig efter en stund när jag inte kunnat göra något.
Detta har jag märk bara händer om jag sitter och kollar på någon stream, (justin.tv/ustream ) osv speciellt om jag gör det samtidigt som jag har igång någon film eller gör något annat samtidigt för då kommer det nästan direkt. Kan tillägga lite fort att jag verkar inte ha något problem att kolla stream när jag bara gör det ?
Undrar då kort vad detta kan vara?

Var inte längesen jag rensade drivrutinerna helt med driversweeper och installerade de nya, men har för mig jag hade samma problem med förra versionen också.
Sen då till min setup:
Xfx Radeon HD 5850 1 gb ( inte klockad)
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9
Asus - Socket 1156 - ATX Intel P55 (P7P55D)
Intel Core i5-750 2,66GHz / 8MB (inte klockad alls)
Cooler Master V8 CPU Kylare
Corsair TX 650W PSU

Sitter förövrigt på en Windows 7 x64 Ultimate och har inga problem med temperaturen ligger idle på grafikkortet 45 grader och knappa 60 vid Sc2 på maxgrafik
CPUn är samma där ca 32 grader idle och runt 50 ingame.

//Spunkt

Permalänk
Medlem

bump typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spunkt:

Ge fan i att bumpa det är förbjudet.

Kortet är väl defekt ? ring återförsäljaren?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Hedersmedlem

Läs reglerna om bumpning!
Men hade du sökt här på forat så är du inte ensam med detta problem, så det första du kan testa är att högerklicka på Flashvideon och bocka av hårdvaruaccellerering.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)