Permalänk

ASUS G53 jw prestanda o spel

Hej!

Som jag har noterat så finns det en del trådar angående denna dator, så jag hoppas att ingen blir arg för att jag startar en till :).

Hur som helst.. Jag köpte en ASUS g53 jw 154v för någon vecka sedan efter att ha gjort grundliga efterforskningar på bland annat detta forum.
Främst använder jag den i dagsläget till Starcraft 2 och den funkar prima för mitt ändamål. Vad jag däremot blev lite fundersam över när jag hade installerat o spelat en stund var att jag läste här på forumet att den liksom MSI 660gx skulle kunna "maxa" grafiken i starcraft med en ping på ~60. Det här har jag inte upplevt.
Visst så kunde jag köra på extreme inställningar (mycket imponerande för laptop tycker jag), men när jag hade spelat några minuter och armeerna började växa så drog pingen ner till ~20 o jag upplevde även ett och annat lagg.
Ska jag ta det som att det är något fel på min dator? eller är det bara en mild överdrift att den skulle kunna maxa laggfritt i SC2.
Har även noterat att den kan svänga en del i FPS även på instänningarna medium (!) och även där vara nere på 60 FPS stundvis för att sedan gå upp o ligga mellan 70-90.

Hur ska jag tolka detta? är det något fel på min dator? eller är det helt normalt?

En fråga till, som jag vet är rätt korkad o ställa eftersom ingen kan svara säkert, men nåväl. Tror ni att denna dator kommer kunna spela Diablo 3 när det väl kommer ut? Har hört att det kör samma motor som Starcraft 2 och det borde väl i så fall vara ett gott tecken?:)

Missuppfatta mig inte, jag är jättenöjd med denna dator ännu, den går lika tyst som utlovat och flyter fruktansvärt bra för det mesta, det är bara att jag oroade mig lite med den där FPS droppen, så svar är mycket uppskattade!

PS. har kört några spel (starcraft 2, crysis 2, crysis 1, och något mer) i System requirements lab och alla ser ut att klara på höga inställningar.

Permalänk
Inaktiv

begära att den ska kunna hantera "Ultra Settings" när du samtidigt spelar stora matcher i Starcraft2 är nog lite mycket begärt. Jag kör i "High Setting" och då tycker jag de flyter bra hela tiden. Tycker skillnaden mellan Ultra och High e så minimal ändå.
Men uppdatera till senaste drivrutiner och sånt regelbundet så ska de nog funka fint.
Va jag vet så är nVidia grafikkortet bättre för alla de spelen du nämnde t ex SC2, Diablo 3 och Crysis och G53Jw är bland de kraftfullaste bärbara på marknaden just nu så de ska nog inte vara något problem att köra de spelen på höga inställningar smärtfritt.

Permalänk

Tack för ditt snabba svar :)! Nä, jag ser heller ingen större skillnad på de högre inställningarna så det är väl inget jag direkt lider över. Var mest för att jag hade läst så mkt om att den klarade det och vart orolig att jag hade fått en defekt produkt :p. Bara den klarar sc2 o d3 smärtfritt så är jag nöjd ;).

Permalänk
Inaktiv

De är alltid bra att vara misstänksam
Vissa tycker att 25-30 bilder i sekunden är helt ok att spela på och de är väl där någonstans den ligger när man kör i Ultra Settings. Men vill man upp i de där 50-60 fps så får man nog köra High.