problem med att få full HD på min tv

Permalänk
Medlem

problem med att få full HD på min tv

Hej swec!

Satt och trixade runt med min tv lite igår, en vanlig samsung 32 full hd blabla.

Provade att köra en film genom usb uttaget i tv:n och märkte att, det vart så fruktansvärt mycket bättre bild när jag gjorde det. Hur går det ihop?

Har HDMI kabel imellan tv:n och grafikkortet och högsta upplösningen tv:n stödjer. 1080p alltså..

Någon som vet hur man kan få samma skarpa bild genom datorn motför genom ett usb minne ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk

Du vet att din tv inte är en samsung va? det är en PHILIPS!

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Medlem

ja men vafan, skitsamma vilken tv det är

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag tog bort ett tramsinlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Jag tog bort ett tramsinlägg.

tackar!

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Det är mycket viktigt att läsa bruksanvisningen för TVn om du vill ha en bra bild när du kopplar den till en dator eftersom det ofta krävs att man ändrar olika inställningar i TVn.

På många Samsung TV skall man använda HDMI nr 2 eller ändra namnet på HDMI ingången till PC för att den skall stänga av alla konstiga bildförbättringar som förstör bilden från datorn.

På min HD Ready Sony KDL37S4000 var det inga problem eftersom det inte krävdes några inställningar i menyerna i TVn när jag kopplade den till datorn via en HDMI kabel och en DVI-HDMI adapter på Radeon HD4670 men jag vet att detta krävs på många andra TV apparater.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Det är mycket viktigt att läsa bruksanvisningen för TVn om du vill ha en bra bild när du kopplar den till en dator eftersom det ofta krävs att man ändrar olika inställningar i TVn.

På många Samsung TV skall man använda HDMI nr 2 eller ändra namnet på HDMI ingången till PC för att den skall stänga av alla konstiga bildförbättringar som förstör bilden från datorn.

På min HD Ready Sony KDL37S4000 var det inga problem eftersom det inte krävdes några inställningar i menyerna i TVn när jag kopplade den till datorn via en HDMI kabel och en DVI-HDMI adapter på Radeon HD4670 men jag vet att detta krävs på många andra TV apparater.

när jag kopplade in HDMI kabeln så stod det att jag var tvungen att använda hdmi 1 porten. och den sitter på sidan. verkar som en mobbad port ..

Visa signatur

Den dagen, den sorgen