Köpe av Mac för att utveckla

Permalänk
Medlem

Köpe av Mac för att utveckla

Hej hej

Jobbar som utvecklare inom windowsmiljö, och chefen är nu sugen på att jag ska börja utveckla även för Mac, och då främst iPhone appar.

Problemet då jag sitter i windowsmiljö är att vi behöver köpa in en Mac till mig, och då jag absolut inte har någon koll på vad som krävs, tänkte jag fråga er.

Laptop eller stationär spelar ingen jättestor roll, för datorn kommer nog egentligen aldrig att flyttas.
Det enda den ska användas till är att utveckla appar med, och testköra dessa appar osv.

Så vilken dator är mest lämpad för detta?

Priset spelar ingen jättestor roll.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Billigaste MBPn, end of discussion (fast en begagnad 15"are vore inte heller fel)

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Jag hade nog sattsat på den nya generationens mac book pro (jag vet att den har haft lite lagg också) i storlek 15". Den kostar 16,5 k vilket är ganska dyrt men du skrev ju att priset inte spelade nån större roll. Anledningen till att jag tog mac book pro 15" och inte macbook eller macbook pro 13" är att de är ganska så betydligt mycket klenare. SÅ jag tycker att du ska satsa på macbook pro 15"

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog avvaktat lite med 15" och 17" modellerna av den nya varianten då många rapporterar problem med överhettning och total låsning av datorn (lite otänkbart i en utvecklarmiljö).

Jag kan tycka att Mac Pro har ett saftigt överpris, så det lutar nog åt vad fratey säger:
13" MacBook Pro med en extern skärm. Du kommer vilja ha en skärm med åtminstone 1920x1080 i upplösning på XCode har en tendens, speciellt vid iPhone-utveckling, att ha många fönster (främst vid GUI-hantering).

Du vill gärna ha en hyffsat snabb processor och en hel del RAM för mest prestanda vid kompilering. Utöka gärna med en SSD, det kommer du spara många timmar på i slutändan.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem