De flesta frågor handlar om Nvidias Geforce 8800-serie och Directx 10. Man pratar också om Nvidias RSX-gpu som återfinns i Playstation 3. Keita Iida säger även att Nvidia hellre hade sett att Microsoft gjort Directx 10 tillgängligt för Windows XP också och inte enbart för Vista.

Initially, to some degree, it's in our best interest as the only provider of that solution to have DX10 software as early as possible. And to that extent, maybe if they had made DX10 available on XP, this would've facilitated the development and adoption of DX10 features much faster. Also, the user base would've been higher because people with 8800s who have XP could already have DX10 available to them.

Vi får även Nvidas syn på det faktum att spelutvecklaren Ubisoft väljer att inte använda många nyckelfunktioner i sina nya spel som Nvidias utvecklingskit erbjuder. Det exemplet som tas upp är frånvaron av kantutjämningsalternativ i spelen Ghost Recon Advanced Warfighter, Rainbow Six och Silent Hunter.

Läs hela intervjun hos IGN.