Grand Theft Auto VI släpps hösten 2025

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto VI släpps hösten 2025

Take Two-chefen känner sig trygg i att tidsplanen håller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Halvfärdigt då med andra ord

Och tidig tillgång får man såklart betala extra för...en vecka eller så.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Let me guess, 2029 för pc då?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Let me guess, 2029 för pc då?

12-18 månader skulle jag gissa på för då hinner hype inte dö ned och de hinner dubbeldippa. Själva möjligheten att porta till konsoler och PC idag är ju väldigt simpelt om de utvecklar med en bra grund så PC versionen är nog färdig i princip samtidigt, minus optimeringar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Halvfärdigt då med andra ord

Och tidig tillgång får man såklart betala extra för...en vecka eller så.

och alla DLC kommer bli online...

Nej, jag kommer inte skaffa "Faceplant Simulator 2025"
Redan gtaV eller som den borde heta: "Faceplant Simulator 2013" är inte så bra.
(Parkour var bäst i San Andreas och i gtaV är det helt värdelöst, man kan ju inte ens hoppa över en flugskit utan att bli ragdoll:ad)

Och jag är fortfarande sur för att TakeTwo TurdTwo försökte avliva pc-moddning i singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

12-18 månader skulle jag gissa på för då hinner hype inte dö ned och de hinner dubbeldippa. Själva möjligheten att porta till konsoler och PC idag är ju väldigt simpelt om de utvecklar med en bra grund så PC versionen är nog färdig i princip samtidigt, minus optimeringar.

Om inte lanseringen av nästa Xbox som kan ske 2026 sätter käppar i hjulet. Då kanske de vill distansiera sig från det och släpper senare.

Permalänk
Medlem

Alldeles för tidigt att kommunicera ett släppdatum... 2026 lär det bli, tidigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om inte lanseringen av nästa Xbox som kan ske 2026 sätter käppar i hjulet. Då kanske de vill distansiera sig från det och släpper senare.

Japp, mycket möjligt. Då kan de trippeldippa istället. Som de gjorde med xbox 360 och Ps3. Isåfall 12-18 månader efter next gen consol släpp då.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

En lansering på annan plattform än PC är inte en riktig lansering.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Betatest 2025 och release 2027 (för PC)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Inte alls så taggad som jag varit förr, det har nog mest med de förstörda nyversionerna att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte alls så taggad som jag varit förr, det har nog mest med de förstörda nyversionerna att göra

vill du inte ha en mutter med rund utsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

12-18 månader skulle jag gissa på för då hinner hype inte dö ned och de hinner dubbeldippa. Själva möjligheten att porta till konsoler och PC idag är ju väldigt simpelt om de utvecklar med en bra grund så PC versionen är nog färdig i princip samtidigt, minus optimeringar.

Hoppas du har rätt...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

kalkylerad lansering, släppa spelet i slutskedet av konsolernas livscykel för att maximera vinst. För att sedan ett par år senare släppa "next-gen" till dom nya konsolerna.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Hösten 2045 för PC då.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

kalkylerad lansering, släppa spelet i slutskedet av konsolernas livscykel för att maximera vinst. För att sedan ett par år senare släppa "next-gen" till dom nya konsolerna.

Japp, och först därefter till PC. Och sen till nästnästa generation konsoller efter det. Pengapåsen ska fyllas!

Permalänk
Medlem

Tills dom drar en delay, PC versionen lagom till 2030.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Vill ha på PC men tror inte jag pallar vänta så får väl skaffa ett PS5 Pro.. rent principiellt tar det emot men vet inte om gamern inom mig pallar vänta längre

Permalänk
Medlem

Segt att vänta till hösten 2026 för PC… eller ännu längre. :/ Har iaf gott om tid på att börja uppgradera datorn.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vill ha på PC men tror inte jag pallar vänta så får väl skaffa ett PS5 Pro.. rent principiellt tar det emot men vet inte om gamern inom mig pallar vänta längre

Skulle inte vara första gången för mig. Skaffade XBOX 360 för att lira Forza Motorsport 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vill ha på PC men tror inte jag pallar vänta så får väl skaffa ett PS5 Pro.. rent principiellt tar det emot men vet inte om gamern inom mig pallar vänta längre

Samma här, tänker skaffa PS5 Pro när GTAVI släpps i väntan på release till PC. För stort fan av GTA och speciellt Vice city för att vänta längre

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Kommer avstå av ren princip, detta är ren mjölkning av pc spelare och jag känner mig tvingad att rösta med plånboken. Spel branchen är för konsoll prioriterad som det är.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Clasito:

Har iaf gott om tid på att börja uppgradera datorn.

Känner samma hahah

Permalänk
Avstängd

Fast 2025 är väl för PS5 och Xbox, PC utgåvan kommer väl senare hoppas att man kan köpa spelet på DVD vill ha det i min samling.

Permalänk
Medlem

Slipper man i alla fall den stora utgiften att uppgradera burken inför lansering om man ska se nåt positivt i det hela. Får köpa till Xbox istället.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har nog köpt en current gen konsol när det släpps, har alltid gillat GTA ( single-player ) bättre på konsol.

På PC sitter jag och växlar mellan mouse/keyboard och gamepad beroende på om det är fordon eller inte.

Permalänk

Kan bli en (begad?) PS5 för att spela detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Kommer avstå av ren princip, detta är ren mjölkning av pc spelare och jag känner mig tvingad att rösta med plånboken. Spel branchen är för konsoll prioriterad som det är.

Så varför inte köpa en konsol om du gillar spel? För det är som du säger prioriterat

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Man får vänta då tills den kommer för PC roligt spel och jag kan vänta

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Förstår inte tjusningen med gta online.
Har de samma fördelning på spelet mellan singleplayer/story och online som gta 5 så kommer jag förmodligen inte ens köpa spelet 😂