[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Har inte spelat på länge, för helt plötsligt va man själv. Då fick det vara tillslut. Så får nog bli att se Beyond Light på Twitch.

Du får haka på oss. 😉

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Du får haka på oss. 😉

Tack för erbjudandet. Kanske nappar på det. Har dock hamnat i ffxiv träsket igen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Har haft lust att spela Destiny igen men har knappt rört 2an.

Jag spelade mycket 1, körde alla expansioner och älskade det. Älskade att åka till tower, ta ett updrag, göra ett uppdrag, returnera till tower, osv. Spelade lite Crucible ibland. Körde aldrig raids eller något sånt och jag spelade alltid solo.

Sen kom 2an, och jag spelade det i början, men var inte alls lika förtjust i skogslägret eller vad fasen det var man hade som "tower", och hur man inte behövde åka tillbaka till tower emellan uppdragen.
Sen kom massa expansioner och bla bla bla till 2an och nu när jag har försökt spela det igen har jag blivit översvämmad över allt som finns att göra. Vet inte vart ska börja. Vet inte ens hur jag ska följa main quests. Har inte alls hängt med helt enkelt.

Så nu funderar jag på att köpa nya expansionen och köra en ny character. Vore detta klokt eller kommer jag fortfarande svimma över allt som finns att göra?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Så nu funderar jag på att köpa nya expansionen och köra en ny character. Vore detta klokt eller kommer jag fortfarande svimma över allt som finns att göra?

De ska ha gjort om hela "new player"-upplevelsen i och med expansionen som släpptes ikväll så jag tycker du ska ge det en chans. Går ju att refunda om det inte känns rätt.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

De ska ha gjort om hela "new player"-upplevelsen i och med expansionen som släpptes ikväll så jag tycker du ska ge det en chans. Går ju att refunda om det inte känns rätt.

Jepp, var detta jag ville höra. Vill minnas att jag såg någon rubrik om New Player-experiencen flyga förbi någonstans men ville ha bekräftelse
Tyvärr köper jag på Playstation så... inge refund.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vill man inte köpa, så kan man alltid skaffa Xbox gamepass. Där ska man ju få med Beyond light.

Edit: Missade att du skulle köpa på playstation.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Inbiten Destiny-spelare här som varit med från start. Tog dock ett uppehåll på ett år och är nu tillbaka på Xbox (spelade tidigare på ps4).

Lägg gärna till: LostGinnypig på XBX.

Permalänk
Medlem

Nån som lirat raiden eller? Vi är 3-4 pers som är rätt aktiva med lirandet men är inte nog med folk för att raida än. Hade varit gött att slå påsarna ihop! Lfg finns ju men roligare med landsmän för lite gött snack.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Någon som spelar under julledigheten?
Kör mest casual solo men är lite sugen på raid.
PC.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

är också sugen här 🙂 mest lirat solo också.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Med crossplay aktivt och stora kommande ändringar i bland annat trials så passar jag på med lite "reklam" för våran klan. Hoppa in på vår discord och se om det är något för Dig!

https://discord.gg/NeHbr8V

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Med crossplay aktivt och stora kommande ändringar i bland annat trials så passar jag på med lite "reklam" för våran klan. Hoppa in på vår discord och se om det är något för Dig!

https://discord.gg/NeHbr8V

Jag joinar gärna, men ...

Har i princip inte spelat sen sen jag skrev sist och kommer kanske inte bli så mycket just nu heller på ett par månader.
Till november/december, när det inte är så roligt att vara utomhus, så blir det lite mer datorspelande.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Okej, så jag gör ännu ett försök till att komma tillbaka in i världen. Man är ju skapligt borta i spelet iaf, haha. Märkte att all min legendary gear är kappad till 1100 power. Ska jag ta bort all gear så man får lite legendary shards eller finns det någon mening med att spara den? Eventuellt kanske spara några vapen till pvp?

Skaffade iaf beyond light och ska köra igenom, borde man köpa seasonpass direkt för att få artifakten?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Köpte destiny 2 och någon expansion typ första året. Vad händer nu när de gjort om det till FTP? Måste man köpa season pass eller vad ingår till dem som köpt spelet tidigare? Lite sugen på att testa det igen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av BrottOchStraff:

Köpte destiny 2 och någon expansion typ första året. Vad händer nu när de gjort om det till FTP? Måste man köpa season pass eller vad ingår till dem som köpt spelet tidigare? Lite sugen på att testa det igen

Grundspelet är gratis men expansioner och säsonger kostar pengar.
Utan att betala kan man fortfarande köra core-aktiviteter som pvp, strikes, gambit osv men man är utelåst från väldigt mycket övrigt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Klar med Forsaken, Shadowkeep och Beyond Light kampanjerna. Vad gör man nu?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Stripe:

Klar med Forsaken, Shadowkeep och Beyond Light kampanjerna. Vad gör man nu?

Man grindar så man kan köra raids

Förövrigt så har jag tatt upp spelet igen efter ungefär ett års uppehåll och håller på att grinda upp till 1350 light-level, riktigt mysigt gameplay och det är gött att springa runt och panga aliens ett par timmar. Visst är det smått frustrerande med alla menyer och grejer man ska hålla koll på överallt men jag spelar med en kompis som alltid ligger en bit före mig content-mässigt så han kan lyckligtvis hjälpa till när jag blir som ett frågetecken i spelet

Nåja, när man kört alla raids så lär jag lägga spelet på hyllan lagomt tills nästa expansion kommer nästa år, så repeterar man samma procedur igen

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Man grindar så man kan köra raids

Förövrigt så har jag tatt upp spelet igen efter ungefär ett års uppehåll och håller på att grinda upp till 1350 light-level, riktigt mysigt gameplay och det är gött att springa runt och panga aliens ett par timmar. Visst är det smått frustrerande med alla menyer och grejer man ska hålla koll på överallt men jag spelar med en kompis som alltid ligger en bit före mig content-mässigt så han kan lyckligtvis hjälpa till när jag blir som ett frågetecken i spelet

Nåja, när man kört alla raids så lär jag lägga spelet på hyllan lagomt tills nästa expansion kommer nästa år, så repeterar man samma procedur igen

//Pontus

Jo men vad innebär det att grinda upp sin light level. Jag förstår principen, men vad ska jag göra? Särskilda quests? Raids? Wayfinders? Vad är nästa steg?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Stripe:

Jo men vad innebär det att grinda upp sin light level. Jag förstår principen, men vad ska jag göra? Särskilda quests? Raids? Wayfinders? Vad är nästa steg?

Bara av att spela spelet så kommer du upp i lightlevels, själv gillar jag att köra strikes, crucible(pvp) och numera också the blind well. Alla tre ger hyggligt bra loot rätt snabbt.

men skicka ett pm så kan du spela med oss om du vill

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Jo men vad innebär det att grinda upp sin light level. Jag förstår principen, men vad ska jag göra? Särskilda quests? Raids? Wayfinders? Vad är nästa steg?

Upp till power level 1270 så kan du göra vad du vill. Det är soft cap, så blå gear droppar upp dit. Efter det så måste du göra saker som ger powerful gear, det kan du se på "kartan". Det är en liten guldsymbol, t ex göra 3st strikes med rätt subclass, spela 3 pvp matcher osv. Sen finns det pinnacle reward, det är t ex raid.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Vi är ett litet gäng som lirar i princip varje kväll som söker fler pers till raider och dylikt. Vi är 30+ med småbarn, familj etc så all tid i världen finns inte för gaming längre tyvärr men vi lirar för att ha kul och kötta på ändå Hade varit trevligt med mer folk i klanen så vi slipper jaga folk inför varje raid. Hojta till i PM om du vill vara med!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk

Hej.
Scrollade genom tråden lite men var ganska tung så provar att fråga här istället.
Jag installerade win 11 idag och Destiny 2 ser ut som jag har konstrasten på skärmen på 140/100 typ. Jag vet jag hade samma bekymmer på win 10 men gjorde någon inställning så blev det bra men nu kan jag inte komma på vart. Jag kör på en laptop med intern skärm 16" 16:10 med HDR. (Lenovo Legion). Jag har HDR aktiverat i windows och även auto HDR men provat stänga av dessa utan resultat. Finns inget i spelet jag kan ändra på heller. När jag ska ställa in brightness så ser jag inte ens iconerna i första fönstret oavsett vilket läge jag sätter den på. Detta problemet finns inte på nått annat spel.
Vad är felet?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av megaman01:

Hej.
Scrollade genom tråden lite men var ganska tung så provar att fråga här istället.
Jag installerade win 11 idag och Destiny 2 ser ut som jag har konstrasten på skärmen på 140/100 typ. Jag vet jag hade samma bekymmer på win 10 men gjorde någon inställning så blev det bra men nu kan jag inte komma på vart. Jag kör på en laptop med intern skärm 16" 16:10 med HDR. (Lenovo Legion). Jag har HDR aktiverat i windows och även auto HDR men provat stänga av dessa utan resultat. Finns inget i spelet jag kan ändra på heller. När jag ska ställa in brightness så ser jag inte ens iconerna i första fönstret oavsett vilket läge jag sätter den på. Detta problemet finns inte på nått annat spel.
Vad är felet?

Har du någon overlay i spelet? Exempelvis MSI afterburner. Ta isåfall bort det och sätt spelet i Fullscreen

Samt prova slå igång HDR i spelet och ha auto HDR avstängt alltid. Vanliga HDR i windows funkar för min del ivarjefall.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Har du någon overlay i spelet? Exempelvis MSI afterburner. Ta isåfall bort det och sätt spelet i Fullscreen

Samt prova slå igång HDR i spelet och ha auto HDR avstängt alltid. Vanliga HDR i windows funkar för min del ivarjefall.

//Pontus

Ja verkade funka bättre nu. Fick ta ena settingen till max så såg jag iaf ena Symbolen och bilden blev ändå helt ok. Tack!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Fick för mig att prova Destiny 2, verkar blivit bättre sedans det lanserades!

Så vad kan jag säga om det. hmm kommer inte förbi första uppdraget innan spelet stängs ner ut till windows utan felmeddelande

Uppdaterade drivare sökt på ett antal forum och andra ställen gjort alla fixxes man kan tänka sig men inget resultat
Dem flesta fixxes verkar ha med battleye att göra / brandvägg, som sagt provat dessa + massa annat.

Enligt bungies forum sägs det att dem vet att det är ett fel men inget dem prioriterar att fixa pga inte så många drabbats =/

Spec:
Cpu: Amd Ryzen 5900x
Gpu: Aorus 3080 Master
Moderkort: Asus Dark Hero Viii
Cpu/Gpu Temp medans jag lirar båda 68-70c

Well well väntar in nästa säsong av Path of exile istället.

Permalänk

Nån som provat Witch Queen? Ska ladda ner och testa ikväll. Många verkar älska kampanjen så jag är all in.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nån som provat Witch Queen? Ska ladda ner och testa ikväll. Många verkar älska kampanjen så jag är all in.

storyn är right in the feels ^^
jag har dock aldrig slutat spela Destiny sedan
2015 så min åsikt är något partisk kanske 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av F7um:

Fick för mig att prova Destiny 2, verkar blivit bättre sedans det lanserades!

Så vad kan jag säga om det. hmm kommer inte förbi första uppdraget innan spelet stängs ner ut till windows utan felmeddelande

Uppdaterade drivare sökt på ett antal forum och andra ställen gjort alla fixxes man kan tänka sig men inget resultat
Dem flesta fixxes verkar ha med battleye att göra / brandvägg, som sagt provat dessa + massa annat.

Enligt bungies forum sägs det att dem vet att det är ett fel men inget dem prioriterar att fixa pga inte så många drabbats =/

Spec:
Cpu: Amd Ryzen 5900x
Gpu: Aorus 3080 Master
Moderkort: Asus Dark Hero Viii
Cpu/Gpu Temp medans jag lirar båda 68-70c

Well well väntar in nästa säsong av Path of exile istället.

Hmm, min rig lirar fint i timtals och den är väl ganska snarlik din sett till komponenter, kan vara någon mjukvara som spökar typ overlays, kan vara minnesrelaterat kanske eller kör du en curve optimizer på 5900x kanske?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av megaman01:

Nån som provat Witch Queen? Ska ladda ner och testa ikväll. Många verkar älska kampanjen så jag är all in.

Det verkar väldigt lovande hittills. Rent gameplaymässigt är Legandary-svårighetsgraden på kampanjen något av det roligaste bungie gjort sedan gamla halo-tiden.

Hoppas verkligen nya raiden blir kul

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Relik 📜

Alright, Witch Queen alltså. Försökt komma in i spelet senaste veckan eller så, efter över ett års uppehåll. Inte lätt - delvis för att ~75 % av all min gear hade gått igenom sunset. Ska se om jag kan få snurr på det igen nu.

Det är tbh en av utmaningarna med Destiny 2, att har man en för lång paus är det så himla svårt att komma igång igen. Nya valutor, system, uppgraderingar, ny vapen-meta, ny ability-meta, nya personer, uppdrag, nytt GUI...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S