[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Själv tänkte jag att jag kör Wolfenstein först, så får folk betatesta Destiny lite innan man själv hoppar på. Verkar vara mycket problem de har att fixa.

Det är så jäkla mycket nu! Wolfe 2, Destiny 2, Super Mario Odyssey och kanske nya Assasins Creed.. Och så måste jag renovera klart dotterns rum. Vad har jag gjort för att förtjäna detta!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Stutter-problemet är verkligen slumpmässigt. Jag har aldrig haft problem med det tills igår, då det dök upp från ingenstans.

Har inte gjort någon ändring mellan speltillfällena så väldigt svårt att sätta fingret på vad som orsakar problemet. Troligen är det bara en bugg som dyker upp slumpmässigt.

Permalänk
Medlem

Blir man bannad om man kör discord?

Permalänk
Medlem

Jag har också upplevt slumpmässig stutter. Har flytit på utan problem fram till i går, då det kom helt plötsligt. FPS ligger bra runt 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jo stutter här med som kommer efter en stund.
gick ur SweC clanen men det var skit samma..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Någon mer som har problem med att ni blir disconnectade hela tiden? Sker i story med tyvärr.

Nej, min kompis hade problem och blev disconnetad 4-5ggr första dagen. Jag har spelat ca 14h och blev disconnectad en gång igår. Antar att det är samma, där man får någon error code som börjar på b och man ombeds starta om igen. Oklart vad det beror på...

Skrivet av Megacrash:

Blir man bannad om man kör discord?

Nope.

Skrivet av Cyberz:

jo stutter här med som kommer efter en stund.
gick ur SweC clanen men det var skit samma..

Jag har märkt att jag får märkliga stutters och fps drops med vsync avslaget, gsync verkar inte fungera något vidare eller inte alls. Så kör för tillfället med 144Hz vsync vilket verkar hjälpa en hel del. Vsync verkar förövrigt buggat då jag har sett screen tearing även med vsync påslaget.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Någon som vill köra Nightfall ikväll? Är Power 272.
Lägg till Dust0Bomb#2778 på Bnet.

Permalänk
Medlem

Väldig lätt nighfall den här veckan iallafall Vi körde den på två personer, 271 light och vi hade över fyra minuter kvar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kan man på nåt sätt respeca sina skill points? Jag har specat typ allt i Dawnblade, men tänkte inte på att man inte kan byta sen.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kan man på nåt sätt respeca sina skill points? Jag har specat typ allt i Dawnblade, men tänkte inte på att man inte kan byta sen.

behöver du inte. spela på så får du väl flera skill points du kan lägga ut

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

behöver du inte. spela på så får du väl flera skill points du kan lägga ut

Aha, var lite orolig ett tag

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ:

Medans man lvlar så "låser man upp" abilities. När de väl är upplåsta kan du hoppa runt hur du vill inom varje sub-class utan kostnad.

Permalänk
Medlem

Hur går det för resten av gänget? Vad gör man efter lvl 20 ens? Känner mig lite vilse. Kör lite Adventures, Patrols och Events men är det allt? Är typ bara 230 power :/

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks: Om du håller in TAB så att du får upp menyn så kan du trycka E för att se dina milestones.

Jag har kört strikes med mina kamrater samt cruicible matcher, är uppe på 273 power nu.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

För de som kört klart main story.

Vart ganska besviken efter själva main story, finns lixom inget att kämpa för eller hur man ska uttrycka sig. Grinda gear bara för att? fan..

Dold text
Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Gusternrocks @Cyberz Ja det finns inte direkt jättemycket att göra nu förutom kanske Nightfalls, Strikes och Crucible. Man får väl helt enkelt nöta nåt av det eller vänta på en expansion

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att öppna ytor drar ner fps till typ 50 oavsett grafik inställningar? Stod på samma plats i spelet på planeten titan och ändrade både upplösning och alla inställningar. Allt på högsta i 1440p ger samma fps som allt på lägsta på 1080p fattar inget.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@oTiuZ:

Nött Adventures och Patrols idag, bara tagit mig från 230 till 250, inget kul loot heller Det räcker väl egentligen nu, jag tycker det är gött att springa runt och dröna lite och hitta gear. Jag ser bara inte end game'et.. Kan ju inte ens prata med folk Har man tur får man lite sällskap vid ett Public Event annars är det riktigt dött.

Förövrigt så laggar jag fortfarande ihjäl. Det blir bara sämre och sämre tills man startar om. Sen börjar det om igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@oTiuZ:

Nött Adventures och Patrols idag, bara tagit mig från 230 till 250, inget kul loot heller Det räcker väl egentligen nu, jag tycker det är gött att springa runt och dröna lite och hitta gear. Jag ser bara inte end game'et.. Kan ju inte ens prata med folk Har man tur får man lite sällskap vid ett Public Event annars är det riktigt dött.

Förövrigt så laggar jag fortfarande ihjäl. Det blir bara sämre och sämre tills man startar om. Sen börjar det om igen

Endgame i 1an var Raids, men det verkar inte finnas i 2an som jag sett? Endgame nu verkar ju typ vara Strikes? Men jag håller med om att endgame just nu är lite fattigt. Om de gör som i 1an, så kommer nog en expansion vara mycket endgame content.

Finns ju inte ens clan chat eller all chat nu, och Bungie har sagt att de medvetet har designat spelet så. Jag förstår inte riktigt poängen med att göra ett multiplayer-spel om det ändå ska spelas som singleplayer

Nu har även jag börjat få det där stuttering-problemet. Det suger riktigt hårt, får hoppas det släpps en patch snart

EDIT: Det finns tydligen raids, men för tillfället bara en. Kommer troligtvis fler senare.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Tänkte jag skulle spela Nightfall Strike'en men det gick inte att söka och bli matchad med folk. Kom in i det hela själv och det var lite väl häftigt.

Permalänk
Medlem

Spelar med 90-120fps men det känns som 15-25fps. Näst intill ospelbart ibland, laggar som satan:/

Permalänk
Medlem

Hur söker man Nightfall med andra spelare? Måste man verkligen gå in på hemsidor för det?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Antagligen inget jag någonsin kommer spela, men gillar musiken i spelet :^)

Permalänk
Relik 📜

Tips för att söka folk till Nightfall eller annat, använd appen. Inte smidigaste lösningen, men funktionen finns där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: vilken är appen? battlenet eller destiny 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@emilakered: vilken är appen? battlenet eller destiny 2?

Heter Destiny på play store. Grymt krångligt skaffa teams enligt mig, men bättre än inget antar jag

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som är pigg på nightfall Idag? Kan adda mig på Newae#2645

Permalänk
Medlem

Börjar bli irriterande att ha massa flyt i sakerna och 100 stadiga fps för att plötsligt hamna på 22 fps. Har funnit ut att toggla windowed mode och fullscreen tar mig ur det. Under levelling går det väl till sin nöd att göra det, men knappast i dungeons och raids senare. Alla dessa filmsnuttar som är låsta i 30 fps kanske strular till det?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som är pigg på nightfall Idag? Kan adda mig på Newae#2645

Skickade en friend request!