Lägga upp bilder på ett säkert sätt

Permalänk

Lägga upp bilder på ett säkert sätt

Hej,
Jag är med på olika sidor där jag behöver lägga upp bilder men vill inte alltid ha mina bilder på sajten i fråga utan vill länka dom,
Finns det någon bra hyfsat säker sida jag kan posta bilder och länka till forum/chat där jag sedan kan ta bort dom?
Bäst hade varit en egen server men men jag gissar det kostar både tid och pengar.
Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

När du skriver "säker" vad mer exakt är det du efterfrågar då? Om det är att bilden under inga omständigheter får finnas kvar ö.h.t. så är det nog bara att hosta själv som gäller. Fast då är det väl kanske inte så smart att dela den med andra heller.

Om det bara räcker att länken försvinner så fungerar det med nästan vilken bild-delar-tjänst som helst.

Permalänk
Medlem

Antar trådskaparen menar säkert från Big Tech och/eller med en vänlig integritetspolicy, men kan ha helt fel. Mitt tips är att installera ShotShare på sin egna server (eller någon annans server) och använda den. Jag har installerat ShotShare på min server, och det funkar klockrent.

Annars finns ju Pasteboard som följer de lagar som finns i Sverige. Men den verkar ha en stängd källkod, så vi vet ju inte vad som händer i bakgrunden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.