Starfield – den stora tråden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sveklockarn:

Jag säger att EA/Bioware har lämnat öppet mål genom hur tveksamt de förvaltat Mass Effect-franchisen. Nu kom visserligen den här teasern i höstas om att "Mass Effect will continue", men tror att det är rätt många som är beredda att ge Bethesda en chans att leverera ett riktigt rymd-RPG.

Bethesda kan ju även väva in starten i Skyrim genom att börja trailern med att visa "rymdslaget" jättarna kunde göra, sen bara klippa in en gubbe i rymddräkt som förklaring till hur man kom upp dit.

Lite Off Topic, första världskriget slutade 1918-11-11 kl, 11:00.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

I used to be an astronaut like you. Then I took a laser beam in the knee.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Håller med föregående talare att detta behöver bli bra!

I min personliga utopi så kommer detta att blir bra, man har ju gjort så mycket fel förr så att där bör inte finnas mer att lära från boken ”How NOT to do”

Med tanke på att alla spel de släppt sedan Skyrim bara har känts som en Skyrim-modd så kommer det här också vara samma grej i och med att de fortfarande har samma skräpmotor i grunden.

Permalänk

Ljuddesignen i trailern = Riktigt niiice. Grafiska designen med scifi som lutar åt klassiska rymdprogram = gris-nice! Mer än så är nog svårt att sia om.

Även om temat och allt vi vet så länge är rakt i krysset för mig så vågar jag inte direkt hoppas på något med facit på hand från Fallout 76 osv. Krävs att dom tagit mååånga lärdommar nu för att det ska bli vettigt. Något dom inte verkat direkt sugna på senaste tiden. Värsta fall är det monetisation taget till nya nivåer...

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Tänkte på outer worlds. Tråkigt att dom plågar stackars creation engine fortfarande. gillar att köra fallout 4 och även det spelet klarar inte att att flyta på trots otaliga moddar och då sitter jag endå på ett 3080.
har dom inte gjort något riktigt fantastiskt med creation engine så så tror jag på en buggfest av sällan skådat slag som moddare får rensa upp. fallout 4 tänjde redan på gränserna vilket märks när det är mycket som händer samtidigt eller stora detaljerade områden så kan fps störtdyka på även kraftiga maskiner.
Nåja får vänta tills alla moddare gjort det spelbart så kanske man kan testa.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Många som klagar över skyrim och fallout. Trodde dessa var spel som tusentals, likt mig, spenderat många härliga timmar med?! Buggigt eller ej.

Låter i tråden som om de vore världens sämsta skitspel.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tänkte på outer worlds. Tråkigt att dom plågar stackars creation engine fortfarande.

Outer Worlds använder UE4. Creation Engine 2 är knappast samma som Creation Engine från 2011.

Permalänk
Sjusovarn

Har svårt för att bli hypead för ett spel som man knappt vet ett dyft om mer än "Rpg i rymden". Kommer det vara som Mass Effect, NMS, Borderlands etc.? Känns inte som att det hade varit för mycket begärt att få en 4 minuters-video där de går genom spelet och sådär. Oh well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tycker det är kul att Bethesda gör ett nytt RPG istället för bara Elder Scrolls och Fallout.

Det behövs nog, Skyrim har de släppt för många iterationer av och Fallout har de kört i botten. Inga förväntningar alls men vi får väl se.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Många som klagar över skyrim och fallout. Trodde dessa var spel som tusentals, likt mig, spenderat många härliga timmar med?! Buggigt eller ej.

Låter i tråden som om de vore världens sämsta skitspel.

Lika som i de flesta speltrådar, folk gnäller ihjäl sig för minsta lilla.

Permalänk
Medlem

Taggad då Bethesda gör mina favoritspel. Men förutom genre och stil är det svårt att veta vilken typ av spel det kommer att bli, även om jag gissar (och hoppas) på förstapersons rollspel i en öppen värld som vanligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Eftersom den är console exclusive är den helt ointressant oavsett hur bra det är eller hur dåliga ansiktsanimationerna är. Uncanny Valley Bethesda hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Eftersom den är console exclusive är den helt ointressant oavsett hur bra det är eller hur dåliga ansiktsanimationerna är. Uncanny Valley Bethesda hehe.

Det är inte konsolexklusivt.

Permalänk
Medlem

Aha, så "Xbox exclusive" betyder att det även kan köras på PC? Tydligt och bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Aha, så "Xbox exclusive" betyder att det även kan köras på PC? Tydligt och bra

Det står "Xbox Series X/S and PC" där de listar plattformarna iaf

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ernesto:

Aha, så "Xbox exclusive" betyder att det även kan köras på PC? Tydligt och bra

Xbox är inte Xbox One / Series. Microsoft kallar deras spelsatsning för Xbox oavsett plattform. Men lite rörigt blir det, när Xbox så länge handlat om just konsolhårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Aha, så "Xbox exclusive" betyder att det även kan köras på PC? Tydligt och bra

Microsoft har ju i princip sagt att det aldrig kommer släppas spel på bara konsol igen. Inte från deras studios iaf. Så utgå alltid från att allt xbox exklusivt även är pc framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Aha, så "Xbox exclusive" betyder att det även kan köras på PC? Tydligt och bra

Står ganska tydligt i trailern att det kommer till PC, länk med tidsstämpel

Permalänk
Relik 📜

Det som i praktiken menas är "Inte till Playstation", men skulle väl se lite dumt ut att skriva.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Står ganska tydligt i trailern att det kommer till PC, länk med tidsstämpel

https://youtu.be/pYqyVpCV-3c?t=130

Jag tittade på E3 grejen, var inte direkt glasklart där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Jag tittade på E3 grejen, var inte direkt glasklart där

Från livesändningen

Orkade inte leta hela, blev tyvärr en ganska liten ruta en sekund efter de visade Windows 10 på FZs stream.

Permalänk
Snusfri

Ladda ner Trailern i 2160p och hög bitrate istället för att kolla på söndekomprimerat på YouTube.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Värsta hightech, men komradion är fortfarande i 3,2 kHz...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Outer Worlds använder UE4. Creation Engine 2 är knappast samma som Creation Engine från 2011.

Det är Bethesda. Kommer säkert vara Skyrim engine bugs i Starfield också, lol.

Problemet är väl dock att UE5 har gjort alla andra spelmotorer obsolete... Men det är ju en bit till. När det faktiskt kommer gameplay video istället för denna "trailer" som lika gärna skulle kunna vara en reklam för deoderant eller nåt så ska det bli intressant att se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Många som klagar över skyrim och fallout. Trodde dessa var spel som tusentals, likt mig, spenderat många härliga timmar med?! Buggigt eller ej.

Låter i tråden som om de vore världens sämsta skitspel.

Ja det är lite märkligt. Buggarna har ju varit med sen Elder Scrolls: Arena, men det har ju inte hindrat miljontals människor från att nöta deras titlar år ut och år in. Något har ju uppenbarligen spelen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Dags för en tråd! Vad är Starfield kanske någon frågar sig? Jo, det är nästa stora titel från Bethesda! Det handlar om ett helt nytt IP, alltså inget Fallout- eller Elder Scrolls-relaterat.

Lanseringen är spikad till 22-11-11, vilket kanske känns lite bekant. Skyrim släpptes 11-11-11.

För den som missat, här är första riktiga trailern. Den säger inte mycket, ska erkännas.
https://youtu.be/pYqyVpCV-3c

Jag hoppas verkligen Starfield blir bra. Det är ju spelet Todd säger han velat göra i 25 år. Jag vill ha ett riktigt härligt rymd-RPG! Please!

Vad säger ni andra?

Läs hela artikeln här

Wow!

Känns ju som en härlig blandning av Freelancer/StarCiticen/EveValkyre/...

Får se vart det landar, men rymd + planeter + RPG + Bethesda låter ju onekligen som hundratals roliga timmar kan man hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Outer Worlds använder UE4. Creation Engine 2 är knappast samma som Creation Engine från 2011.

fallout 4 är från 2015, borde vara något liknande här.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Många som klagar över skyrim och fallout. Trodde dessa var spel som tusentals, likt mig, spenderat många härliga timmar med?! Buggigt eller ej.

Låter i tråden som om de vore världens sämsta skitspel.

Ett spel kan vara buggigt men ändå populärt och roligt. Buggar och skit händer, däremot hur man tar ansvar för dem är det som väger mest i min bok. Tar man och fixar byggarna och lyssnar på sina köpare så får man ju ett spel som lirar bra i slutändan. Som jag läser det bryr sig inte Bethesta speciellt mycket och det ger ju avsmak då.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om ett företag som aldrig lyckats med physics på jorden kan få till det i rymden.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Noll förväntningar, då detta säger nada om spelet...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE