Permalänk
Medlem

Kapad WiFi?

Ikväll så försvann plötsligt wifi anslutningen och när man klickar på den så kommer man till denna sida.
Känns lite mysko att klicka på den länken, eller är det lungt?

https://imgur.com/a/EZ6LBLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nei:

Ikväll så försvann plötsligt wifi anslutningen och när man klickar på den så kommer man till denna sida.
Känns lite mysko att klicka på den länken, eller är det lungt?

https://imgur.com/a/EZ6LBLA

Ser ut som om din internettjänst har avslutats. Har du nyss flyttat in eller liknande?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ser ut som om din internettjänst har avslutats. Har du nyss flyttat in eller liknande?

Nej inget av det.
Och räkningen är betald och står aktivt när man är inne på bredband 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ser ut som att du använder publikt WIFI och inte ditt hemmanät.

Hmm
Jag klickar på mitt wifi så verkar mysko

Permalänk
Medlem

Kan vara nått fel hos din ISP. Blev så för mig en gång för an massa år sen med.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Kan vara nått fel hos din ISP. Blev så för mig en gång för an massa år sen med.

Ja det känns ju mest troligt.
Står ingen om strul ännu på deras sida , men dom försöker väll finna problemet först en stund innan dom skriver

Permalänk
Medlem

Får du samma sak när du ansluter via sladd?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Felanmäl, är min rekommendation. Ring dem på måndag om det inte fixar sig nu i helgen

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Får du samma sak när du ansluter via sladd?

Tyvärr ja

Permalänk
Medlem

Troligen så att kopplingen mellan ditt abonnemang och själva systemet som sköter provisioneringen av tjänster tappats. Kan det vara så att det är ett år sedan du tecknade abonnemanget? Du behöver felanmäla och visa/beskriva skärmdumparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Troligen så att kopplingen mellan ditt abonnemang och själva systemet som sköter provisioneringen av tjänster tappats. Kan det vara så att det är ett år sedan du tecknade abonnemanget? Du behöver felanmäla och visa/beskriva skärmdumparna

Abonnemanget flyttades med till denna adress men det är lite mer än 1 år sedan.

Blir seg natt och Söndag utan att kunna streama eller spela något 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nei:

Abonnemanget flyttades med till denna adress men det är lite mer än 1 år sedan.

Blir seg natt och Söndag utan att kunna streama eller spela något 😄

Tryck för att se tjänsteutbudet, välj det abonnemang du hade sedan tidigare och hoppas på att tjänsten aktiveras automatiskt. Sen ringer du deras kundtjänst på måndag och felanmäler samt berättar vad du gjort.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nei:

Abonnemanget flyttades med till denna adress men det är lite mer än 1 år sedan.

Blir seg natt och Söndag utan att kunna streama eller spela något 😄

Ring Bredband2 istället? Om du inte felanmäler så är det ju inte säkert att dom vet om felet.

Kundtjänst har öppet mellan 10-14 idag.

Visa signatur

press nu1mlock