Skärmstativ till skärm med platt baksida, vad rekommenderar ni?

Permalänk

Skärmstativ till skärm med platt baksida, vad rekommenderar ni?

Hej!

Vilket skärmstativ med arm som man kan spänna fast på skrivbordet skulle ni rekommendera?

Det är en portabel 16" skärm med platt baksida (inget vesa-fäste) som jag använder som huvudskärm till min bärbara dator.

Skärmen har ju likt en ipad inget vesa-fäste men verkar säljas vesa-fästen med magnet, kan det vara något?

Har hittat en massa kinesiska på amazon men söker något i kvalité.
Tacksam för tips!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stefaneriksson123:

Hej!

Vilket skärmstativ med arm som man kan spänna fast på skrivbordet skulle ni rekommendera?

Det är en portabel 16" skärm med platt baksida (inget vesa-fäste) som jag använder som huvudskärm till min bärbara dator.

Skärmen har ju likt en ipad inget vesa-fäste men verkar säljas vesa-fästen med magnet, kan det vara något?

Har hittat en massa kinesiska på amazon men söker något i kvalité.
Tacksam för tips!

https://media.ergotron.com/reserved/parts/45-490-216_m-560x500.jpg

Det finns ju surfplattefästen och de kanske passar, sök och läs vilka mått de klarar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert 📺

Det allmänna peka-med-hela-handen-svaret när det saknas VESA på skärmen man vill få upp är att använda fästen som greppar tag i skärmens kanter där själva greppfästet sedan följer VESA-standard.

Har man svårt att finna, sök efter begrepp som "non VESA adapter" etc.