Visual Studio & MySQL: Could not retrieve schema information for table or view

Permalänk
Medlem

Visual Studio & MySQL: Could not retrieve schema information for table or view

Håller på att lära mig C# och Visual Studio 2014 men har fastnat på ett litet problem som jag inte hittar något bra svar på.

Jag har gjort en koppling till en lokal MySQL databas och Server Explorern hittar databasen + tabellerna.
DataSource däremot hittar bara tabellerna men kan inte läsa raderna och ger felmeddelandet: Could not retrieve schema information for table or view.

Vad är det jag har gjort fel? Är MySQL helt enkelt inte kompatibelt?
Jag har installerat MySQL connector Net 6.8.3 och MySQL för Visual Studio 1.1.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ootini:

Håller på att lära mig C# och Visual Studio 2014 men har fastnat på ett litet problem som jag inte hittar något bra svar på.

Jag har gjort en koppling till en lokal MySQL databas och Server Explorern hittar databasen + tabellerna.
DataSource däremot hittar bara tabellerna men kan inte läsa raderna och ger felmeddelandet: Could not retrieve schema information for table or view.

Vad är det jag har gjort fel? Är MySQL helt enkelt inte kompatibelt?
Jag har installerat MySQL connector Net 6.8.3 och MySQL för Visual Studio 1.1.4.

För att vi ska kunna lättare hjälpa dig får du visa lite kod.
Ta med strukturen på din databas. Jag "lekte" jättemycket med MySQL, Postgre och Mongo i gymnasiet och ingen av dem
var ett riktigt problem, allt hänger på vad och hur du gör det i C#.

PM:a om du önskar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40