Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Nytt projekt] Chrome-plugin som anpassar Netflix för htpc

Permalänk
Medlem

[Nytt projekt] Chrome-plugin som anpassar Netflix för htpc

Hej,
Håller på med ett litet projekt som jag tänkte visa upp. Testa gärna och kom med input.

Bakgrund och ambition:
Netflix på htpc:s är ganska kasst. Det finns inga bra integrationer med t.ex. xbmc eller plex, så man får köra det via webbläsaren. Den stora bristen är att det inte går att styra med tangentbord och framförallt fjärrkontroll.
Jag använder själv xbmc med en wmc-fjärrkontroll och det fungerar klockrent, men när jag hoppar över till netflix så måste jag dra fram musen och tangentbordet.

Jag gör detta för eget bruk, men efter allt googlade på hur man kan integrera netflix i xbmc så såg jag på diverse forum att efterfrågan är stor, så jag får helt enkelt se hur det utvecklas.

Lösning:
Ett plugin för Chrome som helt redisagnar gränssnittet och ger stöd för tangenbord (och därgenom, diverse fjärrkontroller).

Vad fungerar än så länge:
Man kan bläddra runt på startsidan, se sin lista ("My watch list"), rekommenderationer baserat på vad man har tittat på osv, samt bläddra genom genrer. Man kan se info om en vald film.
Spelaren i sig har redan stöd för vissa tangentbordskommandom, så den har jag inte gjort något än.

Vad som är kvar att göra:
En hel del, men huvusakligen så kan man ännu inte lägga till filmer till sin watch list, och man kan inte söka.
Navigeringen är lite buggig.

Hur gör man:
Det är förhoppningsvis ganska enkelt. Installera pluginnet från Chrome Store:
https://chrome.google.com/webstore/detail/netflix-ht-super-ea...

Se till att det är aktiverat och gå in på netflix.com (du måste redan vara inloggad).
Använt piltangenterna för att navigera. Tryck I (som i Ivar) för att visa info om vald film. Tryck Enter för att spela upp vald film eller välja ett markerat menyalternativ.
Trycker man på vänsterpilen när en film längst till vänster är vald, så kommer menyn fram.

Några skärmdumpar:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får ta och prova

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |