Permalänk
Medlem

Powershell, exchange 2010

Skulle behöva hjälp med att ta fram en lista på de objekt som har "send on behalf"
Jag har hittat denna sida, förstår inte syntaxen.
Behöver få den exporterad till csv-fil.

någon som kan hjälpa till? Skulle bli väldigt glad.
http://viruk67.wordpress.com/2013/05/08/using-powershell-to-find-send-on-behalf-to-for-exchange-2010/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Testade den du länkade och det fungerade utmärkt (med lite modifikation). La bara till exporteringsraden på det andra skriptet så fungerade det som önskat.

Get-Mailbox | Select-Object Name, @{Name='GrantedTo';Expression={[string]::join("|",($_.GrantSe ndOnBehalfTo))}}|Export-CSV -Path C:\Temp\SendOnBehalf.csv -NoTypeInformation

Då får du en lista med alla mailboxar och de som har någon sendonbehalf hamnar till höger med hela sökvägen till dessa. Filen hamnar i mappen Temp på C: och heter SendOnBehalf.csv

Ska tillägga att jag testade på en Exchange 2013!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Testade den du länkade och det fungerade utmärkt (med lite modifikation). La bara till exporteringsraden på det andra skriptet så fungerade det som önskat.

Get-Mailbox | Select-Object Name, @{Name='GrantedTo';Expression={[string]::join("|",($_.GrantSe ndOnBehalfTo))}}|Export-CSV -Path C:\Temp\SendOnBehalf.csv -NoTypeInformation

Då får du en lista med alla mailboxar och de som har någon sendonbehalf hamnar till höger med hela sökvägen till dessa. Filen hamnar i mappen Temp på C: och heter SendOnBehalf.csv

Ska tillägga att jag testade på en Exchange 2013!

hej!
jag fick det att fungera nu till slut!
Dock hade jag problem att få till -NoTypeInformation, vad gör den?
jag fick användaren till vänster och det data till höger var med sendonbehalf.
stort tack.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

hej!
jag fick det att fungera nu till slut!
Dock hade jag problem att få till -NoTypeInformation, vad gör den?
jag fick användaren till vänster och det data till höger var med sendonbehalf.
stort tack.

NoTypeInformation tar bara bort typinformationen från csv filen

Citat:

-NoTypeInformation

Omits the type information from the CSV file. By default, the first line of the CSV file contains "#TYPE " followed by the fully-qualified name of the type of the object.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

NoTypeInformation tar bara bort typinformationen från csv filen

Känns som att powershell är ett verktyg som är bra att kunna.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Känns som att powershell är ett verktyg som är bra att kunna.

Ja, använder det lite då och då i mitt arbete för att ta fram uppgifter.
Nästan alltid är det någon före dig som har efterfrågat samma script som du önskar så då är det bara att låna.
Brukar kunna lista ut relativt enkelt hur man modifierar det att passa den egna miljön och konfigurationen.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!