ta sig förbi admin rights! (Skoldator)

Permalänk

ta sig förbi admin rights! (Skoldator)

Som rubriken lyder behöver jag ett sätt att ta mig förbi "admins" rättigheter. finns det någon bakväg för det där?

2/ hur återställer man en dator till tidigare version?? mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Restriktioner existerar av en anledning. Be administratören om hjälp/lov.

Det är även bra policy att nämna vilket operativsystem man behöver hjälp med när man ber om hjälp ang funktioner i ett operativsystem...

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Restriktioner existerar av en anledning. Be administratören om hjälp/lov.

Det är även bra policy att nämna vilket operativsystem man behöver hjälp med när man ber om hjälp ang funktioner i ett operativsystem...

Win 7 andra tråden nu.

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik971997:

Som rubriken lyder behöver jag ett sätt att ta mig förbi "admins" rättigheter. finns det någon bakväg för det där?

2/ hur återställer man en dator till tidigare version?? mvh Fredrik

Om det gäller detta (http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1356631...) som du nu redan skrivit om så verkar det som om ni har gjort något för att det ska inträffa då du hellre tar dig förbi admin än att kontakta administrationen. Var ärlig och säg dem som det är eller rapportera problemet anonymt (dock så kan det hända att ditt konto använt datorn, om ni har sådant system).

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk

njaa har inte gjort något, en kompis skickade en bild till mig som var infekterad så visste inget sen skickade jag den till 2 kompisar så fick dom skiten också.... men den läggs som en backdoor/win32/fynloski tror jag de hette om det är till någon hjälp.

2 en av datorerna som är infekterade är en vanlig stationär som inte är skoldator. går det att återställa den till tidigare version?
mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik971997:

njaa har inte gjort något, en kompis skickade en bild till mig som var infekterad så visste inget sen skickade jag den till 2 kompisar så fick dom skiten också.... men den läggs som en backdoor/win32/fynloski tror jag de hette om det är till någon hjälp.

2 en av datorerna som är infekterade är en vanlig stationär som inte är skoldator. går det att återställa den till tidigare version?
mvh Fredrik

Ja du, finns det back-up till att börja med?

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk

Okey, fick bort raten på min skoldator. Laddade ner darkcomet rat 2.0 remover. Eftersom raten var en komprimerad rat ( fynloski). Men den är borta vad jag tror. Finns det något sätt att få bort den?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Dessutom bedömer jag ämnet som olämpligt och potentiellt otillåtet. Prata med ansvarig person och be om tillåtelse.

Citat:

§ 8 Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

*Tråd låst pga korspostning och olämpligt ämne*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro