Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hemsida, har en domän men ingen hotell.

Permalänk

Hemsida, har en domän men ingen hotell.

Jag har köpt ett domän mittnamn.com på active24.

Och nu vill jag lägga upp en simpel hemsida.

Min tanke var att köpa domän namnet och använda ett gratis webhotel som wix eller webbly för att skapa en simpel hemsida och hosta den.

Fast då skulle adressen fortfarande vara mittnamn.com och inte en weebly/wix förlängning.

Det hela vara lite svårare än vad jag trodde. Nu är jag inte ens säker på om det går.

Hur går jag tillväga och vilket gratis webhotel är bra för att hosta min websida på domännamnet jag har köpt?

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Tror det går på 000webhost, inga garantier dock då jag inte prövat det själv.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Rekordmedlem

Det kommer ofta kampanjer där man kan skaffa ett riktigt webbhotell för 10-20 kr/månad om du håller utkik.
https://www.surftown.com/sv/webbhosting/produkt/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Manufrog är väldigt billigt och jag har vänner som använder det. 180kr per år för deras billigaste paket.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Windows Azure är grymt bra. Vet dock inte om gratisalternativet stödjer custom domain name.

Permalänk
Medlem

Om det verkligen är en simpel hemsida så borde Github pages fungera.
Gratis, bara pusha hemsidan till ett repo och har stöd för egen domän.